Wywiad Moniki Nowak-Toporowicz z UPC dla serwisu Spiderweb.pl: Klienci stawiają na jakość, dlatego wybierają UPC
Wywiad Moniki Nowak-Toporowicz z UPC dla serwisu Spiderweb.pl: Klienci stawiają na jakość, dlatego wybierają UPC

Wywiad Moniki Nowak-Toporowicz z UPC dla serwisu Spiderweb.pl: Klienci stawiają na jakość, dlatego wybierają UPC

Opublikowany

Oczekiwania klientów odnośnie rozwoju telewizji ciągle się zmieniają. Oferty operatorów też nie stoją w miejscu, ale czy na pewno nadążają za telewidzem? O preferencjach klientów, roli drugiego ekranu i przyszłości platform Smart TV mówi Monika Nowak-Toporowicz, Dyrektor ds. Technologii, UPC Polska  w wywiadzie dla Spiderweb.pl. Jak zaznacza, liczba sprzedanych usług cyfrowych w UPC, z których korzystają klienci, ciągle rośnie. Ciągle jest duże zapotrzebowanie na telewizję linearną i szybko się to nie zmieni, a liczba jej użytkowników ciągle rośnie i w UPC Polska jest już bliska miliona.

Liczba kanałów, jaką dostarczamy klientowi, nie jest już tak kluczowa jak kiedyś. Coraz większe znaczenie ma natomiast jakość oferowanych treści, w tym przede wszystkim telewizji cyfrowej oraz treści na żądanie czy usług dodatkowych, takich jak np. telewizja mobilna Horizon Go, umożliwiająca korzystanie z telewizji na urządzeniach przenośnych w domu lub poza nim. My stawiamy na platformę Horizon. To wygoda, bo jest to dekoder zaawansowany technologicznie, łączący w sobie trzy usługi – telewizję, internet i telefon

- mówi Monika Nowak-Toporowicz. 

UPC stale rozwija tę platformę, w tym będącą jej częścią aplikację mobilną. Teraz przymierza się do nowej usługi, pozwalającej na łatwiejszy dostęp do treści telewizyjnych, w tym do „przegapionych” kanałów telewizyjnych.
Rozmowa dotyczyła też tzw. drugiego ekranu. „Wymagania klientów rosną, oczekują oni coraz wyższej jakości i najwyraźniej to od nas dostają, bo popularność Horizon Go rośnie”. Z przygotowanego dla UPC raportu „Potęga mobilności i multiscreeningu” wynika, że aż 89% ankietowanych w wieku 15-50 lat dostrzega zalety mobilnej telewizji. Polacy wciąż doceniają jednak także tradycyjne odbiorniki telewizyjne, choć w nowej odsłonie – 42% respondentów chciałoby oglądać programy na telewizorze z dostępem do Internetu. Młodsi rzeczywiście często wybierają do oglądania telewizji laptopy, smartfony i tablety. Swoboda w korzystaniu z usług cyfrowych oznacza też swobodę w wyborze treści. Dlatego UPC cały czas rozwija biblioteki VoD, w tym MyPrime. Na początku oferowane było ponad 1000 filmów i seriali, jednak stały rozwój tej usług doprowadził do tego, że obecnie ta biblioteka jest dwa razy większa i stale rośnie. Klienci mają dostęp do ponad 2000 treści. Mogą obejrzeć hitowe seriale jak „Lost: Zagubieni”, „Piraci”, czy „Układy”, jak również filmy, w tym polskie. 

MyPrime  jest kolejnym przykładem, że nie siedzimy z założonymi rękami czekając na to, co pokaże rynek, ale wyznaczamy trendy. Chcemy sami zaoferować klientom coś więcej. I to się udało. MyPrime debiutował przed startem Netfliksa w Polsce. To ugruntowało pozycję tej biblioteki wśród klientów. „Ale wydaje mi się też, że będziemy się na tym rynku uzupełniać z Netfliksem, a może i  współpracować. Tym bardziej, że postrzegamy Netfliksa raczej jako kanał premium, który można zaoferować klientom – w Wielkiej Brytanii Netflix jest partnerem naszej spółki siostry, Virgin Media. To nie zmienia faktu, że jednocześnie rozwijamy własną ofertę, by klient miał jak najszerszy wybór.

- mówi Monika Nowak-Toporowicz.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.