Frans-Willem de Kloet dla „Rzeczpospolitej”: 4 mld zł inwestycji w ciągu 5 lat i podwojenie zasięgu
Frans-Willem de Kloet dla „Rzeczpospolitej”: 4 mld zł inwestycji w ciągu 5 lat i podwojenie zasięgu

Frans-Willem de Kloet dla „Rzeczpospolitej”: 4 mld zł inwestycji w ciągu 5 lat i podwojenie zasięgu

Opublikowany

4 mld zł w ciągu 5 lat chce zainwestować grupa Liberty Global w Polsce nie licząc przejęć – mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska, w wywiadzie dla red. Urszuli Zielińskiej z „Rzeczpospolitej”. Gros tej sumy pochłonie rozbudowa zasięgu sieci, który w tym czasie ma podwoić się.

Mamy ogromne ambicje, aby rosnąć w Polsce. Z jednej strony jesteśmy bowiem największym operatorem telewizji kablowej w kraju, z drugiej nadal relatywnie niewielkim, z siecią docierającą do zaledwie 20 proc. gospodarstw domowych. Chcemy to zmienić. Gdy ma się taki zasięg, trzeba zmagać się z pewnym brakiem efektywności w pozyskiwaniu klientów, a także odpowiadać sobie ciągle na pytania o inwestycje w rozwój produktów i oferty

– mówi w wywiadzie Frans-Willem de Kloet. 

W jakim kierunku będą zatem szły inwestycje UPC? Chodzi przede wszystkim o budowanie skali biznesu, co może się odbywać poprzez rozbudowę zasięgu sieci, co ma już miejsce.

W ciągu kolejnych pięciu lat w rozbudowę tego zasięgu i rozwój produktu chcemy zainwestować w sumie 4 mld zł. To jest nasz plan, który niedawno prezentowaliśmy też pracownikom w Warszawie i Katowicach oraz przykład dalszych inwestycji Liberty Global w polską spółkę. Nie obejmuje on potencjalnych przejęć. Chciałbym podkreślić przy tym, że nie musimy prowadzić tych inwestycji samodzielnie. Jesteśmy otwarci na współpracę z różnymi partnerami

-  zaznacza Frans-Willem de Kloet.

Pieniądze zostaną zainwestowane w podwojenie zasięgu cyfrowej infrastruktury UPC, tak, aby dotrzeć z internetem o szybkości do 250 Mb/s i cyfrową telewizją do blisko 6 mln gospodarstw domowych w ciągu pięciu lat.

Duża część tej sumy zostanie przeznaczona na rozbudowę zasięgu sieci naszej cyfrowej infrastruktury w nowych miejscowościach, ale część naszych nakładów przeznaczona będzie także na rozwój produktu

- mówi prezes UPC Polska.

Frans-Willem de Kloet odpowiedział też na pytanie dotyczące usług komórkowych w UPC.

Biorąc pod uwagę, że operatorzy komórkowi mają 100-proc. zasięg ogólnokrajowy oraz że dla nas usługi mobilne stanowią uzupełnienie oferty kablowej – nie widzimy możliwości konkurowania z nimi. Im większy będzie zasięg naszej sieci stacjonarnej, tym większy sens będzie dla nas miało posiadanie w ofercie usług komórkowych. Mamy więc plan i jego realizacja nie jest bardzo odległa”.

Cały wywiad na stronie Rp.kom

Kopiuj tekst

Udostępnij

UPC Polska wspiera supermoce dzieci i promuje umiejętności programowania wśród najmłodszych

Warszawa, 22 czerwca br.: Dzielenie się pasją do innowacyjnych technologii i kreatywne wspieranie rozwoju dzieci to najważniejsze założenia przyświecające inicjatywie UPC Polska – największego w Polsce dostawcy Internetu, telewizji i usług telefonicznych, który startuje z programem UPC Future Makers. Jego główną ideą jest stworzenie najmłodszym możliwości zdobywania wiedzy i umiejętności, ważnych w dobie gospodarki cyfrowej i jednocześnie mających pozytywny wpływ na społeczeństwo. Pierwsze zajęcia z programowania, wspierane merytorycznie przez specjalistów z fundacji CoderDojo Polska odbędą się 29 czerwca podczas Cable Congress w Warszawie, flagowego spotkania europejskiego sektora kablowego.