Frans-Willem de Kloet dla „Rzeczpospolitej”: 4 mld zł inwestycji w ciągu 5 lat i podwojenie zasięgu
Frans-Willem de Kloet dla „Rzeczpospolitej”: 4 mld zł inwestycji w ciągu 5 lat i podwojenie zasięgu

Frans-Willem de Kloet dla „Rzeczpospolitej”: 4 mld zł inwestycji w ciągu 5 lat i podwojenie zasięgu

Opublikowany

4 mld zł w ciągu 5 lat chce zainwestować grupa Liberty Global w Polsce nie licząc przejęć – mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska, w wywiadzie dla red. Urszuli Zielińskiej z „Rzeczpospolitej”. Gros tej sumy pochłonie rozbudowa zasięgu sieci, który w tym czasie ma podwoić się.

Mamy ogromne ambicje, aby rosnąć w Polsce. Z jednej strony jesteśmy bowiem największym operatorem telewizji kablowej w kraju, z drugiej nadal relatywnie niewielkim, z siecią docierającą do zaledwie 20 proc. gospodarstw domowych. Chcemy to zmienić. Gdy ma się taki zasięg, trzeba zmagać się z pewnym brakiem efektywności w pozyskiwaniu klientów, a także odpowiadać sobie ciągle na pytania o inwestycje w rozwój produktów i oferty

– mówi w wywiadzie Frans-Willem de Kloet. 

W jakim kierunku będą zatem szły inwestycje UPC? Chodzi przede wszystkim o budowanie skali biznesu, co może się odbywać poprzez rozbudowę zasięgu sieci, co ma już miejsce.

W ciągu kolejnych pięciu lat w rozbudowę tego zasięgu i rozwój produktu chcemy zainwestować w sumie 4 mld zł. To jest nasz plan, który niedawno prezentowaliśmy też pracownikom w Warszawie i Katowicach oraz przykład dalszych inwestycji Liberty Global w polską spółkę. Nie obejmuje on potencjalnych przejęć. Chciałbym podkreślić przy tym, że nie musimy prowadzić tych inwestycji samodzielnie. Jesteśmy otwarci na współpracę z różnymi partnerami

-  zaznacza Frans-Willem de Kloet.

Pieniądze zostaną zainwestowane w podwojenie zasięgu cyfrowej infrastruktury UPC, tak, aby dotrzeć z internetem o szybkości do 250 Mb/s i cyfrową telewizją do blisko 6 mln gospodarstw domowych w ciągu pięciu lat.

Duża część tej sumy zostanie przeznaczona na rozbudowę zasięgu sieci naszej cyfrowej infrastruktury w nowych miejscowościach, ale część naszych nakładów przeznaczona będzie także na rozwój produktu

- mówi prezes UPC Polska.

Frans-Willem de Kloet odpowiedział też na pytanie dotyczące usług komórkowych w UPC.

Biorąc pod uwagę, że operatorzy komórkowi mają 100-proc. zasięg ogólnokrajowy oraz że dla nas usługi mobilne stanowią uzupełnienie oferty kablowej – nie widzimy możliwości konkurowania z nimi. Im większy będzie zasięg naszej sieci stacjonarnej, tym większy sens będzie dla nas miało posiadanie w ofercie usług komórkowych. Mamy więc plan i jego realizacja nie jest bardzo odległa”.

Cały wywiad na stronie Rp.kom

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.