UPC Polska wspiera supermoce dzieci i promuje umiejętności programowania wśród najmłodszych
UPC Polska wspiera supermoce dzieci i promuje umiejętności programowania wśród najmłodszych

UPC Polska wspiera supermoce dzieci i promuje umiejętności programowania wśród najmłodszych

Opublikowany

Warszawa, 22 czerwca br.: Dzielenie się pasją do innowacyjnych technologii i kreatywne wspieranie rozwoju dzieci to najważniejsze założenia przyświecające inicjatywie UPC Polska – największego w Polsce dostawcy Internetu, telewizji i usług telefonicznych, który startuje z programem UPC Future Makers. Jego główną ideą jest stworzenie najmłodszym możliwości zdobywania wiedzy i umiejętności, ważnych w dobie gospodarki cyfrowej i jednocześnie mających pozytywny wpływ na społeczeństwo. Pierwsze zajęcia z programowania, wspierane merytorycznie przez specjalistów z fundacji CoderDojo Polska odbędą się 29 czerwca podczas Cable Congress w Warszawie, flagowego spotkania europejskiego sektora kablowego.

Warsztaty UPC Future Makers to pokaz wiedzy i umiejętności dzieci, które pojawią się na wydarzeniu z samodzielnie przygotowanymi projektami i zaprezentują swoje dokonania gościom z całego świata. W evencie weźmie udział kilkudziesięcioro podopiecznych CoderDojo Polska z Warszawy, Zambrowa i Białegostoku oraz 5 mentorów tej organizacji z siedzibą w Zambrowie, będącej częścią globalnej Fundacji CoderDojo założonej w 2013 r. w Irlandii.

Umiejętność programowania to  niezwykle dynamicznie rozwijający się składnik nowoczesnej edukacji, którego rolę podkreślają liczne eventy propagujące wiedzę o informatyce oraz prawodawstwo krajów UE i USA, które wprowadzają zajęcia z kodowania do swoich programów edukacji. Zdecydowaliśmy się wejść w ten obszar, ponieważ dostarczanie zasobów i narzędzi niezbędnych do realizacji wizji społeczeństwa, które dotrzyma kroku dynamicznie rozwijającej się technologii należy realizować od jak najwcześniejszego wieku. Poprzez organizację warsztatów z programowania podczas Cable Congress chcemy przybliżyć dokonania najmłodszych uczestników zajęć CoderDojo specjalistom branży nowych technologii i zainaugurować nasze wsparcie dla tego typu inicjatyw. 

– mówi Patrycja Gołos, wiceprezes ds. korporacyjnych w UPC/ Liberty Global CEE.

Zajęcia z programowania organizowane przez UPC są zaadresowane do dzieci w różnym wieku i opierają się na wsparciu specjalistów, będących jednocześnie wolontariuszami. W programie wydarzenia przewidziano m.in. warsztat, możliwość wymiany doświadczeń przez uczestników Cable Congress (sala zostanie „otwarta” dla gości kongresu, którzy będą osobiście mogli porozmawiać z dziećmi o ich projektach) oraz przestrzeń ‚hackerspace’, w ramach której uczestnicy zajęć będą na miejscu tworzyć grę na zadany przez organizatora temat.
Pierwsze CoderDojo w Polsce powstało w Zambrowie w 2013 roku. Inicjatorem i prezesem fundacji jest Kamil Sijko. Obecnie w kraju działa 9 klubów koderskich pod auspicjami fundacji. CoderDojo to miejsce rozwoju talentów technologicznych (programowanie, modelowanie, grafika, druk 3D) dla dzieci i nastolatków. Zajęcia odbywają się z dala od szkoły, często w salach udostępnianych przez firmy IT. Udział w zajęciach jest bezpłatny, a do społeczności może dołączyć każdy, kto chce zostać uczniem lub mentorem CoderDojo.
CoderDojo Irlandia (Główna fundacja ) jest autonomiczną częścią globalnej Fundacji CoderDojo. Założonej przez Jamesa Wheltona na początku 2013 roku. Fundacja ma na celu wspierać nowe i istniejące placówki CoderDojo na całym świecie poprzez wymianę doświadczeń, dostarczanie zasobów i narzędzi potrzebnych do realizacji wizji. By każde dziecko na świecie posiadało możliwość do nauki korzystania z nowych technologii i programowania. Co roku organizują dwa duże wydarzenia DojoCon dla mentorów oraz Coolest Projects dla uczestników, gdzie każdy ma szansę pokazać swój projekt, nad którym pracował. www.coderdojo.org.pl

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec pierwszego kwartału 2016 r. z usług UPC Polska korzystało 1 437 200 abonentów, w tym 970 000 z telewizji cyfrowej, 232 100 z telewizji analogowej, 1 064 900 z szerokopasmowego internetu i 605 000 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,9 mln gospodarstw domowych, w ponad 150 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global jest największym międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 14 krajach. Liberty Global łączy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Usługi Libery Global, wyznaczająca rynkowe trendy, są świadczone dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą ponad 27 mln klientów, korzystających z 57 mln usług: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii (dane na 31 marca 2016 r.). Dodatkowo, na koniec marca 2016 r. roku Liberty Global obsługiwało 7 milionów klientów usług mobilnych oraz oferowało usługi WiFi w sześciu milionach miejsc dostępu.

Firmy Liberty Global działają w ramach dwóch Grup, notowanych na giełdzie: Liberty Global Group (NASDAQ: LBTYA, LBTYB i LBTYK), która przede wszystkim obejmuje działalność w Europie oraz LiLAC Group (Nasdaq: LILA i LILAK, OTC Link: LILAB), która obejmuje działalność w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach.

Marki konsumenckie, należące do Liberty Global to Virgin Media, Ziggo, Unitymedia, Telenet, UPC, VTR i Liberty. Działalność operacyjna obejmuje również Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures. Więcej informacji na http://www.libertyglobal.com/.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.