UPC Polska zwiększa liczbę klientów usług cyfrowych i uatrakcyjnia ofertę. Liberty Global ogłosiło wyniki za I kwartał 2016 roku
UPC Polska zwiększa liczbę klientów usług cyfrowych i uatrakcyjnia ofertę. Liberty Global ogłosiło wyniki za I kwartał 2016 roku

UPC Polska zwiększa liczbę klientów usług cyfrowych i uatrakcyjnia ofertę. Liberty Global ogłosiło wyniki za I kwartał 2016 roku

Opublikowany

Warszawa, 10 maja 2016 r.; UPC Polska, lider innowacyjnych usług cyfrowych w Polsce: telewizji kablowej, szerokopasmowego Internetu i telefonii, na koniec marca 2016 r. posiadał 1 437 200 klientów korzystających z 2 871 900 usług (RGU*).

Główne wydarzenia pierwszego kwartału 2016 r.:
  • Nominacja Fransa-Willema de Kloet na stanowisko Prezesa Zarządu UPC Polska;
  • Liczba sprzedanych usług telewizji kablowej, Internetu szerokopasmowego i telefonii (RGU) wzrosła o 24 200;
  • Więcej atrakcyjnych treści za sprawą włączenia do oferty telewizyjnej kanałów Eleven i Eleven Sports;
  • Usługa Horizon Go zdobywcą nagrody Złotej Anteny przyznanej przez Świat Telekomunikacji w kategorii produkt roku;
  • Usługi Internetu UPC otrzymały Certyfikat Bezpiecznego Internetu przyznany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej;
  • Ogłoszenie zwycięzców III edycji programu dla przedsiębiorców Think Big.

 Rośnie popyt na usługi cyfrowe UPC

Na koniec marca 2016 r. z usług Internetu szerokopasmowego UPC korzystało 1 064 900 klientów, co oznacza wzrost o 12 400 w ciągu pierwszego kwartału. W tym czasie liczba klientów telewizji cyfrowej wzrosła o 7 800, osiągając 970 000. Jeśli chodzi o usługi telefoniczne, liczba abonentów wzrosła w tym okresie o 12 600 w stosunku do czwartego kwartału 2015 r., dochodząc do 605 000 na koniec pierwszego kwartału 2016 r. Dzięki stałym inwestycjom w rozwój sieci szerokopasmowej obecnie ponad 87% klientów korzysta z Internetu o szybkości 30 Mb/s lub większej, przy czym 37,4 proc. wszystkich klientów wybrało pakiety trzech usług: telewizji, Internetu i telefonii.

UPC Polska inwestuje w cyfrową rozrywkę i interaktywność

W pierwszym kwartale 2016 r. UPC dalej rozbudowywała ofertę cyfrowej rozrywki, włączając dwa nowe kanały sportowe – Eleven i Eleven Sports, jak również dodając inne kanały w jakości HD, takie jak Polsat Viasat Explore HD (kolejny z rodziny kanałów Viasat po Polsat Viasat History HD), Nat Geo People HD i Motowizja HD. Zwiększyło to w sumie liczbę dostępnych kanałów HD do 85. Ponadto, wprowadzając kanał nSport+, rozszerzono ofertę telewizyjną platformy Horizon Go, dzięki której użytkownicy mogą oglądać programy telewizyjne na urządzeniach mobilnych. Aplikacja Horizon Go zdobyła uznanie branży, czego potwierdzeniem była otrzymana w marcu 2016 r. Złota Antena, prestiżowa nagroda przyznawana przez Świat Telekomunikacji, w kategorii produkt roku.

Cieszę się, że dołączyłem do zespołu UPC Polska i mogę poprowadzić firmę przez kolejny etap jej dynamicznego wzrostu. W erze konwergencji i rosnącej konkurencji międzysektorowej operatorzy muszą skupiać się na stałym podnoszeniu jakości i atrakcyjności świadczonych usług oraz zwiększaniu jakości obsługi klienta czyli tego, co określamy mianem „customer experience”. Dzięki wzbogaceniu naszej oferty w pierwszym kwartale br. UPC Polska utrzymała pozycję lidera w obszarze innowacji produktowych i po raz kolejny udowodniła, że najważniejsza jest dla nas satysfakcja klientów

 – powiedział Frans-Willem de Kloet, Prezes Zarządu UPC Polska.

UPC Biznes organizując program Think Big, wspiera przedsiębiorczość i rozwój gospodarki cyfrowej

10 marca 2016 r. UPC Biznes zorganizowało wielki finał III edycji programu dla przedsiębiorców THINK BIG. Uczestnicy mieli możliwość poznania przedsiębiorców i najlepszych projektów zgłoszonych przez finalistów konkursu THINK BIG. W tym roku zwyciężyła firma Elephant – twórca projektu Elephant Door czyli pierwszego inteligentnego systemu alarmowego dla mieszkań. Szczegóły na http://thinkbig.upc.pl/.
* RGU – Revenue Generating Unit czyli liczba sprzedanych usług

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec pierwszego kwartału 2016 r. z usług UPC Polska korzystało 1 437 200 abonentów, w tym 970 000 z telewizji cyfrowej, 232 100 z telewizji analogowej, 1 064 900 z szerokopasmowego internetu i 605 000 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,9 mln gospodarstw domowych, w ponad 150 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global jest największym międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 14 krajach. Liberty Global łączy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Usługi Libery Global, wyznaczająca rynkowe trendy, są świadczone dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą ponad 27 mln klientów, korzystających z 57 mln usług: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii (dane na 31 marca 2016 r.). Dodatkowo, na koniec marca 2016 r. roku Liberty Global obsługiwało 7 milionów klientów usług mobilnych oraz oferowało usługi WiFi w sześciu milionach miejsc dostępu.

Firmy Liberty Global działają w ramach dwóch Grup, notowanych na giełdzie: Liberty Global Group (NASDAQ: LBTYA, LBTYB i LBTYK), która przede wszystkim obejmuje działalność w Europie oraz LiLAC Group (Nasdaq: LILA i LILAK, OTC Link: LILAB), która obejmuje działalność w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach.

Marki konsumenckie, należące do Liberty Global to Virgin Media, Ziggo, Unitymedia, Telenet, UPC, VTR i Liberty. Działalność operacyjna obejmuje również Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures. Więcej informacji na www.libertyglobal.com.

Kopiuj tekst

Udostępnij

UPC Biznes oferuje nowe rozwiązania dla branży hotelarskiej

Jeden z liderów usług cyfrowych dla firm w Polsce rozwija ofertę telewizji i Internetu dla hoteli.