Elephant wygrywa III edycję THINK BIG
Elephant wygrywa III edycję THINK BIG

Elephant wygrywa III edycję THINK BIG

Opublikowany

Firma Elephant zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie dla małych firm z globalnymi ambicjami THINK BIG, organizowanym przez UPC Biznes

Zakończyła się kolejna odsłona programu UPC Biznes, adresowanego do mikro i małych przedsiębiorstw. W konkursie udział mogli wziąć twórcy już funkcjonujących na rynku projektów biznesowych, wykorzystujących nowe technologie i innowacyjne rozwiązania cyfrowe. Organizatorzy przyznali nagrodę główną firmie Elephant w wysokości 50 tys. zł i dwie nagrody po 15 tys. zł dla Travelist i Abyss Glass.
Jury zadecydowało o zwycięstwie firmy Elephant z projektem Elephant Door – pierwszym inteligentnym systemem alarmowym dla mieszkań.
Radek Pallach, jeden z twórców zwycięskiego projektu powiedział:

Cieszymy się z wygranej, bo nasz projekt został doceniony na przestrzeni jednej edycji programu aż kilkukrotnie – najpierw decyzją kapituły konkursowej, znaleźliśmy się z półfinale, potem kredytem zaufania obdarzyli nas Internauci, głosujący na Elephant Door na Facebooku, wreszcie dzisiaj – zapadł decydujący werdykt jury. Mamy nadzieję, że wygrana w Think Big 2016 ściągnie na nasz „smart alarm” uwagę wielu decyzyjnych osób i instytucji, co potwierdza przypadek choćby ubiegłorocznych laureatów konkursu. Nabraliśmy teraz jeszcze większej pewności co do potencjału Elephant Door, który w perspektywie kilku najbliższych lat będziemy chcieli zaadresować na zagraniczne rynki.

Zwycięzcy nagrody głównej przekonali do swojego pomysłu jury w składzie m.in.: Piotr Chęciński (także w roli prowadzącego Galę) – autor programów telewizyjnych, publicysta i producent, Christopher B. Coles – Dyrektor Zarządzający Rynkami Biznesowymi w Liberty Global, Bartłomiej Gola – partner zarządzający SpeedUp Group, Patrycja Gołos – dyrektor ds. korporacyjnych i polityki publicznej UPC Polska, Nino Dżikija – redaktor naczelna INNPoland, Olga Kozierowska – inicjatorka promocji przedsiębiorczości kobiet, twórczyni projektu Sukces Pisany Szminką, Artur Kurasiński – bloger, przedsiębiorca i twórca Auli Polskiej, Beata Lubos – Naczelnik Wydziału Polityki Innowacyjności w Ministerstwie Rozwoju, Roman Młodkowski – dziennikarz ekonomiczny, Monika Nowak-Toporowicz – dyrektor ds. technologii w UPC Polska, Michał Olszewski – wiceprezydent m. st. Warszawy i inicjator Centrum Przedsiębiorczości Smolna, Andrzej Pągowski – artysta grafik, Sander Vonk – dyrektor Liberty Global Ventures, Łukasz Wejchert –  założyciel firmy Dirlango, Agnieszka Zawistowska – dyrektor UPC Biznes, Paweł Zielewski – zastępca redaktora naczelnego magazynu Forbes i Dariusz Żuk – współtwórca i prezes Polski Przedsiębiorczej.
Dwie równorzędne nagrody przypadły w udziale: Travelist i Abyss Glass.
Zdaniem Dyrektor UPC Biznes – Agnieszki Zawistowskiej:

UPC Biznes wspiera polskich przedsiębiorców, ponieważ to właśnie małe firmy są dziś głównymi kreatorami innowacji – zjawiska tak istotnego dla wzrostu konkurencyjności polskiej gospodarki. Polska plasuje się dziś w pierwszej piątce najszybciej cyfryzujących się krajów Europy, w czym swój istotny udział mają właśnie nasi mikroprzedsiębiorcy. Z roku na rok rośnie liczba narzędzi, wspierających rozwój digitalizacji, a my jako spółka technologiczna możemy być dumni z bycia sprzymierzeńcem tych zmian – zarówno za pośrednictwem stale powiększającej się oferty zaawansowanych usług cyfrowych dla firm jak i dzięki promocji najlepszych projektów, biorących udział w programie Think Big.

IMG_1219.jpg
Do walki o nagrody III edycji THINK BIG stanęły firmy z branż IT, e-commerce i mobilnej. W ścisłym finale znaleźli się :
Abyss Glass – producenci interaktywnych luster wykorzystywanych jako powierzchnie reklamowe
wooloo.pl – portal do zlecania drobnych usług
Elephant – aplikacja Elephant Door – inteligentny system alarmowy z kategorii internetu rzeczy (sparowany z naszymi urządzeniami elektronicznymi – np. smartfonem)
Budikom – rozwiązania w chmurze obliczeniowej Ignis Office, dedykowane dla małych i średnich firm
Infocode – kreatorzy BIN.E – inteligentnego systemu zarządzającego gospodarką odpadów domowych
BrightTech – aplikacja i system Ownere, pozwalające na rejestrację i identyfikację zagubionego sprzętu elektronicznego
BusinessForecast – narzędzie w formie serwisu do wykonywania prognoz biznesowych w chmurze
Travelist – serwis pełniący funkcję bazy ofert turystycznych w najniższych rynkowych cenach
Youcreo.com – twórcy narzędzia, pozwalającego na samodzielne zaprojektowanie materiałów do druku
Finał 3. edycji Think Big zainaugurowała Prezydent m.st. Warszawy – Hanna Gronkiewicz Waltz, swoją mowę wygłosił także Jerzy Kwieciński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju. W trakcie Gali miały miejsce wystąpienia gości specjalnych – Marka Zmysłowskiego – CEO w HotelOga, współzałożyciela i byłego CEO w Jovago.com, największym portalu do rezerwacji hoteli w Afryce, Deana Johnsona – lidera projektów, mentora startupów w inkubatorze Front Row I/O, byłego wiceprezesa The Chartered Society of Designers oraz Egzotech, czyli laureatów ubiegłorocznej edycji konkursu Think Big.
Nowością w tym roku była strefa Showroom, gdzie zadaniem każdego z finalistów było zaprezentowanie sposobu działania finałowego projektu lub usługi w praktyce. Nie zabrakło także – jak w roku ubiegłym – przestrzeni Innovation Room. W ramach tej strefy goście wielkiego finału Think Big mogli zapoznać się najciekawszymi polskimi projektami technologicznymi ostatnich lat. W tym roku w Innovation Room można było zobaczyć: inteligentny miejski rower elektryczny, wyposażony w technologię iBeacon – JivrBike, interaktywny ekran Monster & Devices oraz maskę do snu polifazowego – NeuroOn autorstwa Intelclinic.
Patronaty: Patronat Honorowy Prezydenta m.st. Warszawy, Patronat Honorowy Ministerstwa Rozwoju, Polska Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Partner Merytoryczny: SpeedUp Venture Capital Group
Partnerzy: Aula Polska, Business Link, Liberty Global Ventures
Patroni medialni: Bloomberg Businessweek, Forbes, INNPoland, Pierwszy Milion

20160310_UPC-Think-Big_0667.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

IMG_1219.jpg

grafika | 1010 KB

Pobierz
20160310_UPC-Think-Big_0914 (1).jpg

grafika | 622 KB

Pobierz
20160310_UPC-Think-Big_0667.jpg

grafika | 545 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.