Larson, DiCaprio i „Spotlight” – za nami oscarowa noc
Larson, DiCaprio i „Spotlight” – za nami oscarowa noc

Larson, DiCaprio i „Spotlight” – za nami oscarowa noc

Opublikowany

Choć wszystko zaczyna się od targowiska próżności na czerwonym dywanie, to i tak w oscarowej nocy najważniejsze jest to, kto zdobędzie złote statuetki w głównych kategoriach. I choć przeważnie daje się przewidzieć zwycięzców, to w tym roku nie obyło się bez kilku niespodzianek. Całą noc oglądaliśmy ceremonię wraz z wami, dzieląc się wrażeniami na Twitterze.

Ta noc, wbrew pozorom, nie należała do „Mad Max: Na drodze gniewu”, choć film ten zdobył aż sześć Oscarów (na 10 nominacji) – tytuł filmu George’a Millera padał więc ze sceny często, ale tylko w mniej istotnych kategoriach. W tych najważniejszych triumfowali najczęściej pewniacy, choć zdarzyły się i niespodzianki. Oscara nie dostała Kate Winslet, nagrodzona za rolę w „Steve’ie Jobsie” Złotym Globem. Nagroda za najlepszą rolę drugoplanową powędrowała do Alicii Vikander („Dziewczyna z portretu”. Najlepszym  aktorem drugoplanowym okazał się Mark Rylance („Most szpiegów”), choć w zasadzie wszyscy obstawiali Sylvestra Stallone, który wrócił – tym razem jako bohater drugiego planu – do roli Rocky’ego Balboa w filmie „Creed: narodziny legendy”. Za to w kategorii ról pierwszoplanowych potwierdziły się przewidywania: to oczywiście Brie Larson za „Pokój” i Leonado DiCaprio za „Zjawę”. Ten ostatni film zdobył jednak zaledwie trzy statuetki, choć miał aż 12 nominacji. Złoty rycerz powędrował więc także w ręce Alejandra G. Iñarritu (drugi rok z rzędu) za reżyserię i Emmanuela Lubezkiego (trzeci rok z rzędu) za zdjęcia. Sam film – mimo Złotego Globu – nie został najlepszym filmem roku. Na scenę zaproszono w finale twórców „Spotlight”. Ten obraz triumfował też w kategorii „najlepszy scenariusz oryginalny”, a za najlepszy scenariusz adaptowany nagrodzono autorów „Big Short”. Producenci „Zjawy” mogą się pocieszać jedynie faktem, że ich film znalazł się w tak zacnym gronie jak choćby „Obywatel Kane”, „Czas Apokalipsy”, „Pulp Fiction” czy „Tajemnica Brokeback Mountain” – filmów pominiętych w ostatecznym werdykcie.
Dla znawców muzyki zaskoczeniem okazał się Oscar dla Sama Smitha za słabo ocenianą piosenkę „Writing’s On The Wall” do bondowskiego filmu „Spectre” – tu faworytką była Lady Gaga i jej „Til It Happens to You” z filmu „Pole walki”.
A skoro o muzyce mowa – nagrodę w tej kategorii dostał Ennio Morricone za „Nienawistna Ósemkę” – to pierwsza nagroda Akademii dla tego kompozytora. W każdym razie pierwsza wygrana w oscarowym starciu, bo kompozytor otrzymał już przecież statuetkę za całokształt twórczości. Jak widać nigdy nie należy traktować tego rodzaju laurów jako podsumowania kariery.
W tym roku zabrakło w Kodak Theatre polskich twórców – w kategorii, która należała do nas przed rokiem tym razem triumfował „Syn Szawła” László Nemesa, kameralny węgierski dramat rozgrywający się w hitlerowskim obozie zagłady Auschwitz.
Ceremonie pokazał Canal+. Skrót we wtorek. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o Pakiecie Canal+ w UPC, wejdzcie na stonę upc.pl

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.