Liberty Global ogłosiło wyniki za 2015 rok
Liberty Global ogłosiło wyniki za 2015 rok

Liberty Global ogłosiło wyniki za 2015 rok

Opublikowany

2015 rok w UPC Polska pod znakiem inwestycji w jakość usług i zwiększanie zasięgu sieci do blisko 3 mln gospodarstw domowych

Warszawa, 16 lutego 2016 r.: UPC Polska, lider innowacyjnych usług cyfrowych, w czwartym kwartale 2015 roku konsekwentnie zwiększało sprzedaż usług cyfrowych. Na koniec grudnia ub. roku UPC Polska miało już 1 441 600 klientów, którzy korzystali z 2 847 700 usług (RGU*).
Kluczowe wydarzenia 2015 roku:
  • Liczba klientów internetu UPC przekroczyła 1 000 000, a klienci biznesowi zyskali dostęp do internetu o szybkości do 600 Mb/s
  • Zasięg sieci UPC Polska wzrósł o ponad 187 400 gospodarstw domowych do poziomu blisko 3 mln
  • O 92 800 wzrosła w ciągu roku liczba usług (RGU) telewizji, internetu i telefonii
  • UPC świętowało 100 000 sprzedanych usług Horizon
  • UPC rozbudowało ofertę Telewizji Cyfrowej UPC, wprowadzając w ciągu roku 25 kanałów w jakości HD

Rośnie zapotrzebowanie na cyfrowe usługi UPC

W 2015 r. UPC Polska przekroczyło liczbę 1 000 000 klientów internetu szerokopasmowego. Na koniec IV kwartału było ich już 1 052 400, co oznacza wzrost w ciągu kwartału o 32 900, a w ciągu całego roku o 55 200. W ciągu ostatnich trzech miesięcy o 25 700 wzrosła liczba klientów telewizji cyfrowej, osiągając poziom 962 200. W ciągu całego 2015 roku oznacza to wzrost o 43 400. Liczba klientów telefonii – w stosunku do danych na koniec III kwartału – wzrosła o 14 000, a wciągu roku o 36 000, osiągając na koniec IV kwartału poziom 592 400.
Łącznie, liczba usług wzrosła na koniec IV kwartału do poziomu 2 847 700, co oznacza wzrost o 63 700 w ciągu ostatnich trzech miesięcy i o 92 800 w ciągu całego 2015 roku (wraz z akwizycjami). Liczba klientów wzrosła na koniec grudnia do poziomu 1 441 600. Dzięki stałym inwestycjom w rozwój nowoczesnej sieci szerokopasmowej, odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wynosi 87 proc., a potrójną usługę wybrało już 36,5 proc. klientów.

UPC inwestuje w cyfrową rozrywkę i interaktywność

W styczniu 2015 r. UPC Polska wprowadziło do komercyjnej sprzedaży platformę Horizon, łączącą najlepszą telewizję z interaktywnością internetu, a już w grudniu liczba klientów tej usługi przekroczyła 100 000, co przyczyniło się do jej sukcesu komercyjnego. Wraz z komercyjnym startem platformy Horizon UPC Polska wprowadziło także na rynek bibliotekę najlepszych filmów i seriali – MyPrime, oferującą ponad 2000 programów, dwukrotnie więcej, niż przed rokiem.
W 2015 roku UPC zwiększyło też ofertę cyfrowej rozrywki dla klientów, włączając wiele nowych kanałów w jakości HD, w tym nSport+ HD, Paramount HD, Comedy Central HD, Nick Jr., teleTOON+ HD, Polsat Viasat History, TV4HD, Polsat 2 HD, Polsat Cafe HD i Polsat Play HD. Łącznie na koniec 2015 r. oferta liczyła 167 kanałów cyfrowej jakości, w tym aż 78 w HD.
UPC wzmocniło też ofertę dla klientów biznesowych i zaproponowało superszybki Internet dla Małych Firm o prędkości pobierania danych do 600 Mb/s (przy szybkości wysyłania 30 Mb/s).

UPC inwestuje w infrastrukturę cyfrową

W 2015 r. liczba gospodarstw domowych w zasięgu najnowocześniejszej sieci UPC wzrosła o 187 400 osiągając poziom blisko 3 mln. UPC Polska zwiększyło zasięg sieci, inwestując w nowych obszarach i dzięki dalszej konsolidacji rozdrobnionego polskiego sektora kablowego. W 2015 roku UPC nabyło spółki w Bolesławcu, Kowarach, Zdzieszowicach, Siemianowicach, Chorzowie, Gdańsku i Bydgoszczy.
UPC od lat inwestuje w podnoszenie jakości obsługi klienta, czyniąc to istotnym elementem swojej strategii, koncentrującej się na kliencie. Jako pierwszy operator w Polsce, rozpoczął w 2015 r. publikowanie pełnych rezultatów pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
* RGU – Revenue Generating Unit – liczba sprzedanych usług

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec czwartego kwartału 2015 r. z usług UPC Polska korzystało 1 441 600 abonentów, w tym 962 200 z telewizji cyfrowej, 240 700 z telewizji analogowej, 1 052 400 z szerokopasmowego internetu i 592 400 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,9 mln gospodarstw domowych, w ponad 150 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global jest największym międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 14 krajach. Liberty Global łączy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Usługi Libery Global, wyznaczająca rynkowe trendy, są świadczone dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą ponad 27 mln klientów, korzystających z 57 mln usług: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii (dane na 31 grudnia 2015 r.). Dodatkowo, na koniec grudnia 2015 r. roku Liberty Global obsługiwało 5 milionów klientów usług mobilnych oraz oferowało usługi WiFi w sześciu milionach miejsc dostępu.

Firmy Liberty Global działają w ramach dwóch Grup, notowanych na giełdzie: Liberty Global Group (NASDAQ: LBTYA, LBTYB i LBTYK), która przede wszystkim obejmuje działalność w Europie oraz LiLAC Group (Nasdaq: LILA i LILAK, OTC Link: LILAB), która obejmuje działalność w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach.

Marki konsumenckie, należące do Liberty Global to Virgin Media, Ziggo, Unitymedia, Telenet, UPC, VTR i Liberty. Działalność operacyjna obejmuje również Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures. Więcej informacji na www.libertyglobal.com.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

LG-Earnings-Release-Q4-15.pdf

pdf | 947 KB

Pobierz
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.