Severina Pascu z Liberty Global: Rynek musi się konsolidować

Severina Pascu z Liberty Global: Rynek musi się konsolidować

Opublikowany

Konsolidacje dają efekt skali, w ostatecznym rozrachunku wpływają na to, że klient otrzymuje lepszą ofertę – mówi w wywiadzie dla „Dziennika Gazety Prawnej” Severina Pascu, dyrektor zarządzajaca Liberty Global w Europie Środkowej i Wschodniej.

Zdaniem Severiny Pascu, operatorzy kablowi muszą się wyróżniać jakością oferty. Nie uda im się to bez odpowiednich inwestycji, a te wymagają znaczących nakładów, których skala przewyższa możliwości finansowe małych operatorów lokalnych. To jeden z argumentów przemawiających za konsolidacją rynku. Innym jest spore rozdrobnienie rynku: – Europejski sektor kablowy jest rozdrobniony, a szczególnie mocno widać to na rynku polskim, gdzie działa kilkaset podmiotów, w porównaniu z jednym czy najwyżej kilkoma graczami, jak ma to miejsce na rozwiniętych rynkach Europy Zachodniej, np. w Holandii czy Wielkiej Brytanii – mówi Severina Pascu w rozmowie z „DGP”. I daje przykład Liberty Global, do którego należy UPC Polska, jako firmy, która na wielu rynkach dokonała już daleko idącej konsolidacji, wzmacniając tym samym konkurencję infrastrukturalną.
Więcej w rozmowie red. Krzysztofa Majdana w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.