Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku
Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku

Opublikowany

Dzięki inwestycjom w rozwój nowoczesnej sieci i innowacyjnych produktów, rośnie liczba klientów szybkiego internetu i cyfrowej telewizji UPC Polska

Warszawa, 8 maja 2017 r.: W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*).
Główne wydarzenia I kwartału:
  • UPC Polska zwiększyło zasięg swojej nowoczesnej sieci do 3 184 100 gospodarstw domowych, poszerzając go w I kwartale o kolejne 26 500 mieszkań
  • Liczba sprzedanych usług (RGU) szybkiego internetu wzrosła o 6400 do 1 111 500, a cyfrowej telewizji – o 5600 do 1 010 500
  • Liczba klientów platformy Horizon przekroczyła 303 tys., a zapewniającego najlepszą jakość wifi w domu ConnectBoxa – ponad 188 tys.
  • UPC Polska rozpoczęło wdrażanie usługi Replay TV i zaoferowało klientom platformy Horizon nowe, bardziej intuicyjne menu dekodera
  • Odbyła się gala finałowa 4. edycji programu Think Big, przeznaczona dla firm z regionu CEE
Liczba cyfrowych usług I kwartale 2017 r.:
upc01kw_2017.jpg
Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska:

W I kwartale kontynuowaliśmy inwestycje w zwiększanie zasięgu naszej nowoczesnej sieci, dzięki czemu już blisko 3,2 mln gospodarstw domowych jest w zasięgu naszego superszybkiego internetu i telewizji cyfrowej UPC. Rozpoczęliśmy wdrażanie przełomowej usługi Replay TV, kontynuując rozwój innowacyjnej platformy Horizon, z której korzysta już ponad 300 tys. klientów. W kolejnych kwartałach będziemy dalej rozwijać wartość i jakość naszej oferty oraz cyfrowych usług, inwestując w poprawę jakości obsługi, by stale podnosić satysfakcję naszych klientów.  

Więcej użytkowników usług cyfrowych i Replay TV
Dzięki stałym inwestycjom UPC w rozwój cyfrowej oferty oraz jakości produktów i obsługi, w I kwartale 2017 roku wrosła liczba sprzedanych cyfrowych usług: szybkiego internetu o 6400 do 1 111 500, a telewizji cyfrowej o 5600 do 1 010 500. W I kwartale UPC kontynuowało inwestycje w rozwój nowoczesnej platformy telewizji cyfrowej Horizon, z której na koniec marca korzystało ponad 303 tys. klientów: aby zwiększać ich satysfakcję, operator wprowadził nowe, bardziej intuicyjne menu dekodera oraz rozpoczął wdrażanie nowoczesnej usługi Replay TV, która pozwala na oglądanie ulubionych programów telewizyjnych nawet do siedmiu dni wstecz.
Jeszcze większy zasięg sieci
Kontynuując inwestycje w rozwój infrastruktury, na koniec I kwartału 2017 roku zasięg szerokopasmowej sieci UPC Polska wyniósł blisko 3,2 mln gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 26 500 nowych mieszkań, które mogą korzystać z cyfrowych usług UPC.
4. edycja programu Thing Big
W marcu odbył się finał 4. edycji programu Think Big, skierowanego do przedsiębiorców z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Główną nagrodę – 10 000 euro oraz zaproszenie do współpracy od UPC – otrzymała firma CallPage. Nagrodę Jury, o tej samej wartości pieniężnej, otrzymał projekt VoicePin.
UPC Polska nagrodzone za jakość obsługi klientów i program Think Big
UPC Polska zostało nagrodzone Gwiazdą Jakości Obsługi 2017 w kategorii Dostawcy rozwiązań telewizyjno-internetowych. Gwiazda Jakości Obsługi to najbardziej rozpoznawalna nagroda za obsługę klientów na polskim rynku, przyznawana przez konsumentów. Rynek docenił też program dla przedsiębiorców Think Big – UPC Polska otrzymało Złotą Antenę Świata Telekomunikacji w kategorii CSR za „wspieranie przedsiębiorców w rozwijaniu biznesu opartego na nowych technologiach”.
* RGU – Revenue Generating Unit czyli liczba sprzedanych usług

O UPC Polska

UPC Polska jest wiodącym operatorem sieci kablowej i dostawcą usług komunikacyjnych i rozrywki dla konsumentów i firm w całej Polsce. Na dzień 31 marca 2017, w zasięgu hybrydowej światłowodowo-koncentrycznej sieci UPC było prawie 3,2 mln gospodarstw domowych w ponad 150 miastach, włącznie z Warszawą, Krakowem i Katowicami. Na koniec pierwszego kwartału 2017 r. UPC Polska dostarczała 2,9 mln usług do 1,4 mln unikalnych klientów, w tym 1,2 mln usług telewizyjnych, 1,1 mln usług szerokopasmowego Internetu i ponad 630 tys. usługi telefonii stacjonarnej. Spółka posiada w ofercie usługę Horizon TV – platformę telewizji następnej generacji, która na dzień 31 marca 2017 r. miała ponad 300 tys. abonentów, a także zapewnia klientom dostęp do około 700 tys. punktów dostępu do sieci Wi-Fi w ramach całej sieci. Ponadto UPC Polska oferuje szeroki zakres usług telewizyjnych, telefonicznych, dostępu do Internetu oraz przesyłu danych dla firm prowadzących działalność w obszarach objętych siecią usług Spółki.

O Liberty Global

Liberty Global to największy na świecie międzynarodowy operator usług telewizji kablowej i szerokopasmowego Internetu, działający w ponad 30 krajach Europy, Ameryki Południowej i Karaibów. Liberty Global inwestuje w infrastrukturę, która pozwala klientom grupy w pełni korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań rewolucji cyfrowej. Skala działalności i zaangażowanie firmy w rozwój innowacji sprawia, że Liberty Global opracowuje najnowocześniejsze i cieszące się popularnością produkty dostarczane za pomocą sieci następnej generacji łączących 25 mln naszych klientów korzystających z ponad 50 mln usług telewizji, Internetu i telefonii. Ponadto Liberty Global obsługuje ponad 10 mln abonentów usług mobilnych i oferuje usługi WiFi w 6 milionach punktów dostępowych.

Działalność Liberty Global prowadzona jest w formie dwóch spółek akcyjnych –  Liberty Global Group (notowana na NASDAQ jako: LBTYA, LBTYB oraz LBTYK) obejmującej rynki europejskie oraz LiLAC Group (notowana na NASDAQ jako: LILA oraz LILAK, OTC Link: LILAB), w skład której wchodzą rynki Ameryki Południowej i Karaibów.

Liberty Global Group prowadzi działalność w 11 państwach europejskich pod markami: Virgin Media, Unitymedia, Telenet oraz UPC. Grupa Liberty Global posiada także 50% VodafoneZiggo, holenderskiego joint venture, które ma 4 miliony klientów, 10 milionów usług stacjonarnych i 5 milionów usług mobilnych. LiLAC Group działa w ponad 20 krajach Ameryki Południowej i Karaibów pod markami: VTR, Flow, Liberty, Más Móvil i BTC. Ponadto LiLAC Group jest operatorem podmorskiej sieci światłowodowej w całym regionie docierającej do ponad 30 rynków.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

LG-Q1-2017-Press-Release-FINAL.pdf

pdf | 652 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.