Frans-Willem de Kloet: Operatorzy sieci kablowych inwestują w innowacje
Frans-Willem de Kloet: Operatorzy sieci kablowych inwestują w innowacje

Frans-Willem de Kloet: Operatorzy sieci kablowych inwestują w innowacje

Opublikowany

Operatorzy sieci kablowych dają klientom więcej wartości niż tradycyjni operatorzy i napędzają innowacyjność gospodarki – mówi Frans-Willem de Kloet w wywiadzie opublikowanym dziś w dodatku „Liderzy Innowacji” do „Dziennika Gazety Prawnej”. Prezes przypomniał, że branża od lat inwestuje w rozwój infrastruktury i dzięki temu może zagwarantować dostęp do innowacyjnych usług najwyższej jakości.

„Branża kablowa od początku pozytywnie wyróżnia się na polskim rynku, a to jest klucz do bycia konkurencyjnym. Od początku istnienia w Polsce wolnego rynku korzystamy z niego w najlepszy sposób: inwestując, a tym samym napędzając  konkurencję na rynku”, mówi w wywiadzie Frans-Willem de Kloet. Przypomina, że to branża kablowa wyznaczała trendy – w UPC szerokopasmowy internet wprowadzony został do oferty już w 2000 roku i od tego czasu stale podnoszona jest jego szybkość.
Z raportu PwC „Wpływ sektora Telewizji Kablowej na rozwój polskiej gospodarki” wynika jasno, że suma inwestycji wszystkich operatorów kablowych w latach 2008-2014 wyniosła 5,6 mld zł. Co roku operatorzy kablowi przeznaczają średnio 20 proc. przychodów na ten cel. Dzięki temu udział operatorów kablowych w całości stałych łącz w Polsce wynosi ponad 30 proc. i jest to poziom znacznie powyżej średniej europejskiej, wynoszącej ok. 18 proc. To operatorzy kablowi odgrywają kluczową rolę w realizacji Europejskiej Agendy Cyfrowej, a dostarczanie przez nich internetu przekłada się na 4-5-proc. wzrost PKB w Polsce.
UPC_inwestycje.jpg
UPC Polska inwestuje szczególnie dużo: sieć dociera już do niemal 3,2 mln gospodarstw domowych w Polsce, a tylko w zeszłym roku zasięg zwiększył się o kolejne 185 tys. nowych gospodarstw domowych. Niemniej inwestycje organiczne w budowanie sieci nie wystarczą. Potrzebne jest też konsolidowanie rynku. „My – pomimo że jesteśmy największym operatorem kablowym w Polsce – mamy w zasięgu 20 proc. polskich gospodarstw domowych, gdy Orange dociera w praktyce do wszystkich Polaków”, zaznacza Frans-Willem de Kloet.
Dlatego klika miesięcy temu UPC Polska podpisało przedwstępną umowę kupna spółki Multimedia Polska i czeka teraz na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Po konsolidacji zasięg wzrósłby do 30 proc., co pozwoli zwiększyć możliwości inwestowania w nowe produkty i usługi z korzyścią dla klientów oraz wzmocnić pozycję względem operatora zasiedziałego. „Konkurencja istnieje wtedy, gdy już na starcie wszyscy gracze mają równe prawa i równe szanse. Tylko wtedy klient ma prawdziwy wybór i może opowiedzieć się za lepszymi produktami i usługami. Dlatego konsolidacja rynku to przyszłość dla branży”, mówi w wywiadzie prezes UPC Polska.
Frans- Willem de Kloet przypomina, co już udało się zaoferować klientom UPC: ponad 100 kanałów telewizyjnych w jakości HD, Horizion Go, dzięki któremu w dowolnym miejscu i czasie można obejrzeć ulubione programy, modem Wi-Fi Connect Box z internetu, który pozwala cieszyć się z szybkiego internetu w całym domu oraz wdrażaną właśnie niezwykłą usługą Replay TV, która pozwala oglądać programy telewizyjne do siedmiu dni wstecz, w tym wracać do początku programu, który akurat włączyliśmy. „Wszystko to dzięki stawianiu na jakość i najnowocześniejszą sieć oraz na innowacyjne produkty, jak choćby platformę Horizon, z dekoderem, pozwalającym nagrywać do czterech różnych programów jednocześnie”, zapewnia prezes UPC Polska.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego

temu

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej OXERA, inwestycje największego międzynarodowego dostawcy usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu przekładają się na korzyści dla milionów użytkowników, biznesu i polskiej gospodarki.
Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2016 roku

temu

UPC Polska zwiększa liczbę klientów usług cyfrowych i zapowiada znaczące inwestycje w rozwój infrastruktury
UPC inwestuje w wartość dla klientów i rozwija sieć salonów

temu

Tomasz Dakowski, członek zarządu i dyrektor sprzedaży otworzył dziś salon przy ul. Targowej 47, na warszawskiej Pradze. Dziś, na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, trzeba wyróżnić się oferowaną wartością, a jedną z metod jest z pewnością zapewnianie jak największej dostępności kanałów kontaktu z klientem.
Frans-Willem de Kloet: Witamy w erze wartości

temu

Coraz więcej treści, coraz większa swoboda dostępu i użytkowania – tak opisać można oczekiwania konsumentów usług cyfrowych. Ich apetyt rośnie w miarę jedzenia. Nowi gracze, wykorzystujący nowe media, działający w cyfrowym świecie bez granic, sprawiają, że rynek zmienia się dynamicznie, stając się coraz bardziej konkurencyjny. Konkurencja z kolei wymusza stałe zwiększanie wartości oferowanej klientom. Konsumenci oczekują nie tylko nieograniczonego wyboru treści w najwyższej jakości obrazu i dźwięku, ale i nieograniczonych możliwości dostępu do ulubionych programów. Telewizję można więc dziś oglądać także na smartfonie, tablecie i komputerze. Spełnienie tych oczekiwań wymaga doskonałej jakości sieci szerokopasmowej, ponieważ coraz częściej treści dostarczane są za pomocą dostępu do internetu. Dlatego zasadniczą wartością jaką oferujemy klientom jest nie tylko najwyższej jakości internet szerokopasmowy, ale także możliwość korzystania ze stabilnego łącza Wi-Fi w całym domu

UPC Polska z Gwiazdą Jakości Obsługi 2017

UPC Polska zostało nagrodzone Gwiazdą Jakości Obsługi 2017 w kategorii Dostawcy rozwiązań telewizyjno-internetowych. Gwiazda Jakości Obsługi to najbardziej rozpoznawalna nagroda za obsługę klientów na polskim rynku. Przyznawana jest przez konsumentów, którzy w tym roku już po raz dziesiąty wybrali firmy wyróżniające się na rynku najwyższym poziomem dbałości o jakość obsługi.