Newsroom na weekend. Saga „Gwiezdne wojny” w UPC na żądanie
Newsroom na weekend. Saga „Gwiezdne wojny” w UPC na żądanie

Newsroom na weekend. Saga „Gwiezdne wojny” w UPC na żądanie

Opublikowany

Od dziś w kinach siódma część sagi „Gwiezdnych wojen”. Dzięki UPC NA ŻĄDANIE można przypomnieć sobie wszystkie poprzednie części tej serii. Niech Moc będzie z Wami!

Nieodparta chęć władzy, nielicząca się z nikim i z niczym, wywodząca się z ciemnej strony Mocy – zła w czystej postaci – to zarzewie intrygi, którą wizjoner kina George Lucas rozpisał lata temu na sześć części, opowiadających o upadku wielkiej Republiki i rodzeniu się na jej gruzach Galaktycznego Imperium, rządzonego twardą ręką i zwalczającego wszelkie przejawy dążenia do wolności. To uniwersalna prawda, być może aktualna dziś równie mocno jak w 1977 roku, gdy do kin wchodził film George’a Lucasa „Gwiezdne wojny” (później przekształcony w „Część V: Nowa nadzieja”). Kosztujące 11 mln dolarów (kwota dziś śmieszna w przypadku podobnych produkcji) dzieło młodego reżysera nie było typowane na lidera boxoffice’ów. Dziś jednak wydaje się, że było skazane na sukces. A to dlatego że  zaproponowało widzom na całym świecie coś nowego: świeże spojrzenie zarówno na kino gatunkowe, jak i na kino w ogóle. Oto otrzymaliśmy wizję kosmicznej przygody, westernu i kina drogi w jednym. Lucas pokazał historię dojrzewania młodego chłopaka z prowincji, który przestrzegając wartości tak obcych Imperium, jak lojalność, odwaga i miłość, urasta do rangi bohatera i staje się jednym z przywódców słusznego buntu. Od tej pory kino rozrywkowe nie było już takie samo, a zrodzony przy okazji przemysł efektów specjalnych stworzył dla kina nowe techniczne możliwości, wykorzystywane dziś powszechnie w filmach wszelkich gatunków.
Ten sukces musiał mieć kontynuację. Dzięki temu powstała mroczna – i przez wielu uważana za najlepszą w serii – V część: „Imperium kontratakuje”. To opowieść, w której próżno szukać optymizmu, tak oczywistego w końcówce „Nowej nadziei”. Walka się bowiem nie zakończyła, zło wciąż tryumfuje, wystawiając na próbę przyjaźń i lojalność. Nastrój tryumfu wraca dopiero w części VI: „Powrót jedi”, aż do oczywistego, ale wyczekiwanego finału, z gwiazdami, które zdają się stępować na ziemię w postaci setek ognisk, przy których świętują rebelianci.
Gdy po 16 latach Lucas wrócił do swojego sztandarowego dzieła, skupił się na źródłach zła – zatruwającego zarówno struktury demokratycznego państwa jak i duszę młodego chłopaka z zapomnianej, prowincjonalnej planety Tatooine. W każdej z tych warstw opowieść jest interesująca nie tylko dla fanów historycznej trylogii, choć tych ostatnich musi szczególnie zaciekawiać proces kształtowania się jednej z najmroczniejszych postaci w serii – Lorda Vadera.
„Część I: Mroczne widmo”, „Część II; Atak klonów” i „Część III: Zemsta sithów” tworzą historię staczania się w otchłań chaosu – zarówno świata, który wydawał się ułożony i bezpieczny, jak i jednostki, której strach, frustracja i kompleksy trafiają na podatny grunt zła, niwecząc w niej wszystko, co dobre.
O czym opowie „Część VII: Przebudzenie Mocy”? Przekonacie się, idąc do kina, za to poprzednie części możecie obejrzeć w dowolnej chwili, wybierając UPC NA ŻĄDANIE.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.