Mała-wielka firma na drodze do globalnego rozgłosu, czyli laureaci programu THINK BIG UPC Biznes rok po wygranej
Mała-wielka firma na drodze do globalnego rozgłosu, czyli laureaci programu THINK BIG UPC Biznes rok po wygranej

Mała-wielka firma na drodze do globalnego rozgłosu, czyli laureaci programu THINK BIG UPC Biznes rok po wygranej

Opublikowany

Warszawa, 4. listopada br: Polskie firmy coraz śmielej wchodzą na rynek z dobrymi, dostosowanymi do bieżących trendów produktami i usługami, udowadniając inwestorom i klientom swój globalny potencjał. 

Z pomocą młodym innowatorom w pozyskaniu funduszy na rozwój biznesu i przystosowanie konkretnego pomysłu do realiów rynkowych od co najmniej kilku lat przychodzą inkubatory, akceleratory, fundusze seedowe i venture capital, czy tak ostatnio popularne, wyrosłe z trendu sharing community platformy crowdfundingowe. Wsparcie finansowe, jak i merytoryczne oferuje także konkurs THINK BIG, organizowany już po raz trzeci przez UPC Biznes.

Dobry pomysł to dopiero początek

Spełniony przedsiębiorca nie może jednak istnieć bez medialnej renomy. Dlatego decydujący dla zaistnienia małej, technologicznej marki w świadomości potencjalnych odbiorców i zdobycia przez nią cennego uznania w środowisku może okazać się np. udział w konkursie, promującym innowacyjne pomysły na rozwój biznesu. Przez ostatnie dwa lata mogli się o tym przekonać uczestnicy Think Big – programu dla małych firm z ambicjami globalnej ekspansji, organizowanego przez UPC Biznes.
Sygnowany w tym roku hasłem Go beyond borders! konkurs UPC, już po raz trzeci uhonoruje młodych przedsiębiorców z branży innowacyjnych technologii. Do udziału w Think Big organizatorzy programu zapraszają twórców firm, którzy w dłuższej perspektywie planują zagraniczną ekspansję swoich produktów i usług. Do wygrania jest w sumie 80 000 złotych oraz możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń z ludźmi mediów i technologii, mentorami biznesu i twórcami najbardziej rozpoznawalnych globalnych polskich marek , tj. z Rafałem Brzoską z Inpost, Łukaszem Wejchertem z Dirlango, Michałem Olszewskim – wiceprezydentem Warszawy, Bartłomiejem Golą – partnerem zarządzającym SpeedUp Venture Capital Group, Michałem Kaczmarskim – kierującym redakcją InnPoland, Romanem Młodkowskim – dziennikarzem biznesowym, czy Dariuszem Żukiem – prezesem i współtwórcą Polski Przedsiębiorczej.

Przyszłość rehabilitacji w rękach robotów

W lutym 2015 r. na najwyższym podium konkursu Think Big stanął, kierowany przez Michała Mikulskiego gliwicki Egzotech – autorzy pierwszego na świecie robota rehabilitacyjnego Luna EMG, przystosowanego do pracy z osobami cierpiącymi na schorzenia nerwowo – mięśniowe i zapewniającego diagnostykę stanu zdrowia pacjenta. Wkrótce po zakończeniu 2. edycji Think Big firma znalazła się m.in. w rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie 2015 organizowanym przez magazyn Brief.
Twórcy produktu, który od września tego roku pomaga pacjentom centrum rehabilitacyjnego Jagiellońskiego Centrum Innowacji w Krakowie przyznają:

Wygrana w II edycji Think Big pozwoliła nam zrealizować opłaty związane z rozszerzeniem patentów PCT na Europę czy pokryć część kosztów związanych z bieżącą serią produkcyjną elementów robota. Do najnowszych sukcesów Egzotech można zaliczyć także zdobycie tytułu Social Innovator w prestiżowym konkursie MIT Tech Review – Innovators under 35 

- dodaje Michał Mikulski.

Nauka w służbie rynku reklamy i rozrywki

Nie próżnuje też rozpoznawalna już na rynku pasjonatów technologii Leia Display System. Produktem oferowanym przez firmę jest ekran, pozwalający uzyskać efekt zawieszenia obrazu w powietrzu, za pomocą reagującej na dotyk, bardzo cienkiej warstwy pary wodnej.

Nagrodę w konkursie Think Big spożytkowaliśmy na opracowanie prototypu wersji kompaktowej urządzenia oraz jego software development. Obecnie pracujemy nad dużym kontraktem dla jednego z polskich muzeów oraz równocześnie – dopracowaniem wersji kompaktowej produktu. Plany na najbliższą przyszłość to dalsza ekspansja terytorialna i podbój USA. 

– mówi Karolina Skutela z Leia Display System.

Warunkiem udziału we wstępnych eliminacjach do Think Big, które w tym toku potrwają do 30 listopada jest wypełnienie formularza dostępnego na http://thinkbig.upc.pl/ Na stronie dostępne są także szczegółowe informacje o zasadach programu. Konkurs ma także swój fanpage na Facebooku
Wielki finał tegorocznej edycji programu zaplanowany jest na marzec 2016 roku. W tym roku, poza nagrodami pieniężnymi oraz okazją do biznesowego networkingu, najlepsze pomysły biorące udział w programie staną do rywalizacji o możliwość współpracy z UPC Biznes.

O UPC Biznes

UPC Biznes jest dostawcą nowoczesnych i zaawansowanych usług transmisji danych, dostępu do Internetu, telewizji cyfrowej i telefonu dla firm. Elastyczne podejście UPC Biznes do przedsiębiorców, wysoka jakość usług i dodatkowe innowacyjne rozwiązania decydują o dużej popularności usług operatora wśród klientów biznesowych. Atutami oferty UPC Biznes jest superszybki, stabilny szerokopasmowy Internet o prędkości do 300 Mb/s (i uploadzie 30 Mb/s), pakiety minut na połączenia stacjonarne, komórkowe i zagranicę (do 44 państw, w tym także USA, Chin i Tajlandii) oraz atrakcyjne pakiety telewizyjne, w tym dedykowane rozwiązania dla hoteli oraz usługi dodatkowe do prowadzenia biura takie jak Microsoft Office 365. UPC Biznes jest organizatorem programu dla małych firm z globalnymi ambicjami – THINK BIG.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.