Znamy zwycięzców pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe
Znamy zwycięzców pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe

Znamy zwycięzców pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe

Opublikowany

Znamy zwycięzców pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe

Poznaj pionierów polskiej sztuki cyfrowej
UPC Polska – dostawca innowacyjnych usług cyfrowych – w tym roku po raz pierwszy zaprosił młodych twórców do udziału w konkursie UPC Digital Art. Projekt ten pozwala zaistnieć artystom, których inspiruje świat nowych technologii. Podczas wielkiego finału wyłoniono zwycięzcę, którym został zespół  Masz_in – Szymon Kabała i Mateusz Marchwicki. Autorzy zwycięskiej pracy otrzymali nagrodę w wysokości 20 000 zł oraz promocję swojej pracy na Facebooku. Z kolei zwycięzcą nagrody w postaci premiery pracy na kanale Sundance Channel został Bartek Szlachcic. Otrzymał on także nagrodę specjalną od Platige Image.
Clip z finałowego eventu UPC Digital Art:

UPC Digital Art

Pierwsza edycja UPC Digital Art skierowana była do artystów, którzy tworzą sztukę nowych mediów, w tym min: ilustratorów, twórców animacji i muzyki. Główną motywacją UPC do stworzenia projektu UPC Digital Art było poszukiwanie możliwości do dzielenia się inspiracją jaką niesie współczesny świat nowych mediów. W sieci możemy tworzyć sztukę z ludźmi po drugiej stronie globu, możemy inspirować i poruszać miliony osób umożliwiając im doświadczanie sztuki niemal fizycznie niezależnie od miejsca, w którym się znajdują.
Zmagania pomiędzy uczestnikami  trwały  od czerwca br. Głównym warunkiem zakwalifikowania się do konkursu, było rozwinięcie i zinterpretowanie hasła #ToFajnieDziała. Do pierwszego etapu wpłynęło ponad kilkadziesiąt zgłoszeń. Do konkursu zgłosiły się zarówno pojedyncze osoby jak i zespoły.

 Zmagania konkursowe

Zadaniem uczestników było przygotowanie 30- sekundowej animacji, która miała ukazać wybrany proces działania np. proces mechaniczny, zjawisko fizyczne, zjawisko społeczne. Artyści w swoich pracach konkursowych  zobowiązali się do wykorzystania szerokiej gamy dostępnych technik cyfrowych i analogowych jak np. mapping3d, druk 3d, kodowanie generatywne, papier.

Świat nowych technologii otwiera nam ogrom możliwości. Do stworzenia naszej pracy użyliśmy 2 komputerów, tabletu, aparatu cyfrowego, kamery, dużej drukarki 3d. Tych elementów było dość sporo, ale w końcu razem udało się je połączyć i dzięki temu możemy cieszyć się wygraną. Konkurs pozwala rozwinąć skrzydła osobom, które pasjonują się sztuką cyfrową. Jeszcze nie wiemy na co dokładnie przeznaczymy wygraną. Chcielibyśmy móc się dalej rozwijać, a dzięki tej nagrodzie będziemy mieć taką możliwość.” – powiedział Szymon Kabała z zespołu Masz_in 

–  zwycięzca pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art.

O zwycięstwie zespółu Masz_in Szymona Kabały i Mateusza Marchwickiego zdecydowało  Jury w składzie: Radzimir Dębski „JIMEK”- polski kompozytor muzyki filmowej i rozrywkowej, dyrygent i producent muzyczny, Jakub Koźniewski – designer nowych mediów, Andrzej Pągowski – artysta, grafik, Kamil Dąbkowski –  ekspert w zakresie animacji, należący do zespołu studia Platige Image, Patrycja Gołos – UPC Polska, Konrad Jerin – redaktor naczelny F5 oraz Malwina Konopacka – ilustratorka, projektantka.
Szczegóły nt. konkursu: www.fpiec.pl/feed/upc
lewanowicz-4850.jpg

Organizator: UPC Polska
Partner kreatywny: F5 – Trendy Rynku i Kultury
Partnerzy: Facebook, Platige Image, Sundance Channel

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
UPC Polska poszerza swoją ofertę telewizyjnej rozrywki o kanał Epic Drama

temu

UPC Polska wzbogaca swoje portfolio programów o Epic Drama – kanał oferujący krajowej publiczności dostęp do największych współczesnych produkcji kostiumowych. Nowy kanał będzie dostępny w pakiecie Max od 12 czerwca br. Dodatkowo, zostanie promocyjnie udostępniony abonen
To był GigaDay w UPC Polska!

temu

To był GigaDay w UPC Polska – pokazaliśmy możliwości naszej światłowodowej sieci i rozpędziliśmy nasz Internet do blisko 2 Gbps, przygotowując się do wprowadzenia w tym roku gigabitowego Internetu światłowodowego oraz urządzeń zapewniających najlepsze WiFi w domu. Przeży
UPC Polska dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu

temu

Do portfolio produktów UPC Polska dołączyły WiFi Boosters – urządzenia zapewniające jeszcze lepszy dostęp do sieci internetowej oraz szybkie i niezawodne bezprzewodowe łącze internetowe WiFi na wielu urządzeniach jednocześnie. Boostery dedykowane są zwłaszcza klientom mieszkającym w dużych mieszkaniach i domach jednorodzinnych, w których zasięg WiFi klasycznego modemu bywa niewystarczający z powodu dużej liczby pomieszczeń oraz przeszkód na drodze sygnału (takich jak grube ściany). Urządzenia dostępne są w pakietach UPC z Premium Internetem opartym na światłowodzie do 500 Mb/s oraz cyfrową telewizją.
Gala KSW 44 z gdańskiej Ergo Areny na żywo w UPC Polska

temu

Już w sobotę, 9 czerwca br, klienci UPC Polska będą mogli obejrzeć na żywo, w systemie pay-per-view, zmagania zawodników MMA. Widzowie gali zobaczą aż 9 pojedynków. Głównym punktem programu będzie walka najsilniejszego człowieka na świecie, Mariusza Pudzianowskiego z najdłużej panującym mistrzem wagi ciężkiej w historii KSW, Karolem Bedorfem. Transmisja z wydarzenia nadawana będzie w jakości HD.

Ważna informacja dla klientów

Bardzo ważna INFORMACJA dla naszych Klientów.