Znamy zwycięzców pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe
Znamy zwycięzców pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe

Znamy zwycięzców pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe

Opublikowany

Znamy zwycięzców pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe

Poznaj pionierów polskiej sztuki cyfrowej
UPC Polska – dostawca innowacyjnych usług cyfrowych – w tym roku po raz pierwszy zaprosił młodych twórców do udziału w konkursie UPC Digital Art. Projekt ten pozwala zaistnieć artystom, których inspiruje świat nowych technologii. Podczas wielkiego finału wyłoniono zwycięzcę, którym został zespół  Masz_in – Szymon Kabała i Mateusz Marchwicki. Autorzy zwycięskiej pracy otrzymali nagrodę w wysokości 20 000 zł oraz promocję swojej pracy na Facebooku. Z kolei zwycięzcą nagrody w postaci premiery pracy na kanale Sundance Channel został Bartek Szlachcic. Otrzymał on także nagrodę specjalną od Platige Image.
Clip z finałowego eventu UPC Digital Art:

UPC Digital Art

Pierwsza edycja UPC Digital Art skierowana była do artystów, którzy tworzą sztukę nowych mediów, w tym min: ilustratorów, twórców animacji i muzyki. Główną motywacją UPC do stworzenia projektu UPC Digital Art było poszukiwanie możliwości do dzielenia się inspiracją jaką niesie współczesny świat nowych mediów. W sieci możemy tworzyć sztukę z ludźmi po drugiej stronie globu, możemy inspirować i poruszać miliony osób umożliwiając im doświadczanie sztuki niemal fizycznie niezależnie od miejsca, w którym się znajdują.
Zmagania pomiędzy uczestnikami  trwały  od czerwca br. Głównym warunkiem zakwalifikowania się do konkursu, było rozwinięcie i zinterpretowanie hasła #ToFajnieDziała. Do pierwszego etapu wpłynęło ponad kilkadziesiąt zgłoszeń. Do konkursu zgłosiły się zarówno pojedyncze osoby jak i zespoły.

 Zmagania konkursowe

Zadaniem uczestników było przygotowanie 30- sekundowej animacji, która miała ukazać wybrany proces działania np. proces mechaniczny, zjawisko fizyczne, zjawisko społeczne. Artyści w swoich pracach konkursowych  zobowiązali się do wykorzystania szerokiej gamy dostępnych technik cyfrowych i analogowych jak np. mapping3d, druk 3d, kodowanie generatywne, papier.

Świat nowych technologii otwiera nam ogrom możliwości. Do stworzenia naszej pracy użyliśmy 2 komputerów, tabletu, aparatu cyfrowego, kamery, dużej drukarki 3d. Tych elementów było dość sporo, ale w końcu razem udało się je połączyć i dzięki temu możemy cieszyć się wygraną. Konkurs pozwala rozwinąć skrzydła osobom, które pasjonują się sztuką cyfrową. Jeszcze nie wiemy na co dokładnie przeznaczymy wygraną. Chcielibyśmy móc się dalej rozwijać, a dzięki tej nagrodzie będziemy mieć taką możliwość.” – powiedział Szymon Kabała z zespołu Masz_in 

–  zwycięzca pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art.

O zwycięstwie zespółu Masz_in Szymona Kabały i Mateusza Marchwickiego zdecydowało  Jury w składzie: Radzimir Dębski „JIMEK”- polski kompozytor muzyki filmowej i rozrywkowej, dyrygent i producent muzyczny, Jakub Koźniewski – designer nowych mediów, Andrzej Pągowski – artysta, grafik, Kamil Dąbkowski –  ekspert w zakresie animacji, należący do zespołu studia Platige Image, Patrycja Gołos – UPC Polska, Konrad Jerin – redaktor naczelny F5 oraz Malwina Konopacka – ilustratorka, projektantka.
Szczegóły nt. konkursu: www.fpiec.pl/feed/upc
lewanowicz-4850.jpg

Organizator: UPC Polska
Partner kreatywny: F5 – Trendy Rynku i Kultury
Partnerzy: Facebook, Platige Image, Sundance Channel

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.