Newsroom na weekend. UPC na IX Międzynarodowej Konferencji „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie”
Newsroom na weekend. UPC na IX Międzynarodowej Konferencji „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie”

Newsroom na weekend. UPC na IX Międzynarodowej Konferencji „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie”

Opublikowany

banner_kwadrat__duzy_2015_pl_nasz.png

O prywatności w sieci i cyfrowym ja

W miniony czwartek miałam zaszczyt wystąpić w bardzo ciekawym panelu „Jak chronić prywatność młodych ludzi w sieci?” podczas IX Międzynarodowej Konferencji Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w sieci.
FKR_-2264.jpg
Nasz panel ciekawym wystąpieniem rozpoczął panel Kamil Śliwowski z Fundacji Panoptykon, który starał się znaleźć odpowiedź na pytanie „Skąd się biorą dane dzieci w sieci?”. Jak przekonywał w swym wystąpieniu, informacje o dzieciach obecne w internecie to nie tylko skutek niefrasobliwości i niewiedzy najmłodszych użytkowników, to także efekt publikowania przez rodziców zdjęć pociech od najmłodszych lat oraz korzystania w szkołach z najnowszych aplikacji i serwisów społecznościowych, za pomocą których udostępniane są wizerunki podopiecznych oraz informacje o nich. Dlatego, nie tylko dzieci i młodzież, powinna być adresatami działań edukacyjnych dotyczących ochrony prywatności w sieci. Powinny one obejmować także dorosłych, którzy odpowiadają na edukację i wychowanie młodego pokolenia oraz którzy mogą dawać dobry bądź też zły przykład.
O znaczeniu edukacji w zakresie budowania swojego cyfrowego wizerunku w mediach społecznościowych mówiła Rosa Birch z firmy Facebook. Rosa zaprezentowała mechanizmy i narzędzia służące ochronie prywatności na tym portalu społecznościowym. Przedstawiła też szereg działań podejmowanych przez firmę, które mają na celu podnoszenie świadomości użytkowników w kwestiach związanych z prywatnością i zarządzaniem własnym wizerunkiem.
Ja miałam przyjemność przedstawić wyniki dwóch raportów („Wartość i znaczenie cyfrowego ja” oraz „Zaradność w sieci. Diagnoza kompetencji medialnych Polaków.”) oraz omówić podstawowe zasady, które wpływają na zwiększanie naszej cyfrowej świadomości. W swoim wystąpieniu zwróciłam uwagę, na kluczową w mojej opinii, kwestię poziomu kompetencji cyfrowych użytkowników internetu i konieczność ich rozwijania. Istotne jest bowiem, by cały czas prowadząc edukację wśród dzieci i młodzieży, nie zapominać o tym, że dorośli również powinni poszerzać swoją wiedzę w tych obszarach, także po to, by dawać dobry przykład dzieciom. Moją prezentację możecie zobaczyć tutaj.
Pernille Tranberg z Digital Identity, z  Danii w swoim wystąpieniu zatytułowanym „Pierwsze kroki na drodze do samoobrony cyfrowej”, opowiedziała o tym, jak każdy internauta, powinien dbać o swoje dane w sieci. Bardzo cenne były wskazówki dotyczące tego, jak korzystając z różnych portali, aplikacji itp. w sposób świadomy udostępniać informacje na swój temat. Jak przekonywała Pernille istnieją dobre i złe zestawy danych, czy też dobre i złe algorytmy. Wszystko zależy od  tego,  kto  zarządza tymi danymi.  Wśród  konsumentów  i obywateli  narasta  poważny dylemat,  jak  mogą  kontrolować  swoje  dane  i  zachować prywatność korzystając jednocześnie z dobrodziejstw, jakie daje sieć.  Pernille przedstawiła też przykłady firm, które myśląc bardziej dalekowzrocznie już zaczęły  wykorzystywać  prywatność, jako konkurencyjny atut. Dużym atutem prezentacji Pernille były wskazówki dotyczące konkretnych narzędzi, które pomagają w zabezpieczaniu swojej prywatności w komputerze i na urządzeniach  mobilnych: blokują  cookies,  zmieniają  adres  IP,  pozwalają na anonimowe przeglądanie  sieci  i  korzystanie w  inteligentny  sposób w mediów  społecznościowych.
Ostatni z prelegentów, Sebastian Leppert reprezentujący Elements of Art z Niemiec, przedstawił kluczowe informacje dotyczące danych osobowych vs. usługi, z jakich korzystamy na co dzień w sieci. W swojej prezentacji „Czy prywatność danych to nowa kluczowa wartość, jeśli chodzi o komercyjne i niekomercyjne usługi internetowe?”  skupił się na ochronie danych. Sebastian mówił m.in., o tym, jak w epoce wielkich danych oraz takich „fabryk” przetwarzania danych, jak Facebook czy Google, oferujących usługi w zamian za uzyskanie dostępu do informacji, coraz więcej osób ma wątpliwości związane z udostępnianiem swoich informacji osobowych. Ciekawym przykładem opisywanym przez Sebastiana była najnowsza usługa USP firmy Apple, która stanowi element zdecydowanych działań na rzecz dalekosiężnej strategii ochrony danych. Jest ona dobrze przyjmowana przez duże grono osób zainteresowanych prywatnością, przywiązujących dużą wagę do deklaracji Apple. Coraz pełniejsza ochrona danych nie jest wyłączną domeną tylko tej firmy, to element rosnącej niechęci wielu ludzi, nie tylko w Niemczech i w Europie, do ujawniania danych osobowych nieznanym i nieprzejrzystym firmom i strukturom będących elementem „fabryk” zajmujących się ich przetwarzaniem. Oznacza to, że nie tylko maluczcy przykładają wagę do bezpieczeństwa danych. Co więcej, ochrona i bezpieczeństwo to dziś oznaka jakości, która nie musi wpływać negatywnie na zarządzanie serwisami internetowymi czy też na ich optymalizację.  Sebastian przedstawił wiele ciekawych sugestii nt. tego, jak podejmować właściwe decyzje pod kątem danych przy prowadzeniu działalności biznesowej w sieci, jednocześnie zapewniając ochronę danych swoim klientom.
Dziękuję organizatorom za możliwość zaprezentowania naszych działań i gratuluję bardzo ciekawej konferencji:) Do zobaczenia za rok!

 _______________________________________

Organizatorem konferencji jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) i Fundacja Dzieci Niczyje (FDN), oraz niemieckie konsorcjum realizujące projekt klicksafe. Konferencja organizowana jest w ramach programu Komisji Europejskiej Connecting Europe Facility. Współorganizatorem konferencji jest Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU). Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange. Patronatem honorowym konferencję objęli p. Joanna Kluzik-Rostkowska Minister Edukacji Narodowej, prof. dr hab. Lena Kolarska-BobińskaMinister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, p. Andrzej Halicki Minister Administracji i Cyfryzacji, p. Marek Michalak Rzecznik Praw Dziecka oraz p. Magdalena Gaj prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Jak co roku, konferencja poświęcona jest szerokiemu spektrum zagadnień związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży w Internecie. Adresatami wydarzenia są przedstawiciele sektora edukacyjnego, organizacji pozarządowych, wymiaru sprawiedliwości i organów ścigania oraz dostawców usług i treści internetowych. Podczas konferencji zaprezentowane zostaną między innymi wyniki najnowszych badań poświęconych bezpieczeństwu online, wyzwania w zakresie bezpieczeństwa internetowego a także nowe pomysły w zakresie zastosowania nowych mediów i nowych technologii w procesie edukacji dzieci i młodzieży.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.