Liberty Global ogłosiło wyniki za drugi kwartał 2015 roku. Drugi kwartał UPC Polska pod znakiem inwestycji w rozwój sieci w nowych lokalizacjach
Liberty Global ogłosiło wyniki za drugi kwartał 2015 roku. Drugi kwartał UPC Polska pod znakiem inwestycji w rozwój sieci w nowych lokalizacjach

Liberty Global ogłosiło wyniki za drugi kwartał 2015 roku. Drugi kwartał UPC Polska pod znakiem inwestycji w rozwój sieci w nowych lokalizacjach

Opublikowany

Warszawa, 5 sierpnia 2015 r.: UPC Polska konsekwentnie zwiększało w drugim kwartale 2015 roku sprzedaż usług cyfrowych. Na koniec czerwca 2015 r. UPC Polska miało 1 418 400 klientów, którzy korzystali z 2 764 700 usług (RGU*). Od początku roku wzrósł też znacząco zasięg sieci UPC.

Kluczowe wydarzenia II kwartału 2015 roku:
  • UPC buduje sieć w nowych miejscowościach i rozpoczęło świadczenie usług w Płocku;
  • O 12 500 wzrosła liczba sprzedanych usług (RGU) telewizji cyfrowej, internetu i telefonii;
  • Analiza UKE: oferta dostępu do internetu UPC najkorzystniejszą na rynku;
UPC Polska konsekwentnie zwiększa zasięg swojej nowoczesnej sieci – w drugim kwartale 2015 r. już ponad 2,8 mln gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu usług UPC, w tym internetu o prędkości do 250 Mb/s. Od początku roku liczba gospodarstw domowych w zasięgu wzrosła o 41 200.

Więcej cyfrowych usług

Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 6 700 do poziomu 1 010 700. Rośnie też liczba klientów pozostałych usług cyfrowych: w drugim kwartale RGU telewizji cyfrowej zwiększyło się do poziomu 925 500, czyli o 3 800 w porównaniu do stanu na koniec I kwartału 2015 r., a liczba klientów telefonii wzrosła o 9 400, do poziomu 569 300. Wraz z wzrostem liczby klientów Telewizji Cyfrowej UPC, zmniejsza się też liczba osób korzystających z telewizji analogowej, która wyniosła na koniec II kwartału 259 200. Łącznie, liczba usług wzrosła na koniec II kwartału do poziomu 2 764 700, co oznacza wzrost o 12 500, a liczba klientów wyniosła 1 418 400.
Dzięki stałym inwestycjom w rozwój nowoczesnej sieci szerokopasmowej, odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wzrósł do 85,5 proc., a potrójną usługę wybrało już niemal 36 proc. klientów.

UPC inwestuje w nowych miastach

UPC Polska stale poszukuje możliwości rozwoju i zwiększania zasięgu swoich usług cyfrowych. W II kwartale UPC Polska rozpoczęło inwestycje w sieć w nowych miejscowościach i w połowie maja rozpoczęło świadczenie usług w Płocku. Mieszkańcy miasta mogą już skorzystać z cyfrowych usług najwyższej jakości – m.in. innowacyjnej platformy Horizon, która łączy ze sobą trzy usługi (telewizję, internet i telefon) w jednym urządzeniu, oraz zalety multiscreeningu i telewizji mobilnej oraz superszybkiego internetu z prędkością aż do 250 Mb/s. Wraz z rozpoczęciem świadczenia usług UPC otworzyło w Płocku salon sprzedaży, zlokalizowany w Centrum Handlowym Atrium Mosty, operator uruchomił też dedykowaną stronę http://plock.upc.pl.

Więcej cyfrowej rozrywki

W II kwartale 2015 roku UPC zwiększyło ofertę dla klientów, włączając nowe kanały, w tym TVN Fabuła, Lifetime, Polsat Food Network oraz nową ofertę kanałów z rodziny CANAL+, w tym nowe CANAL+ SPORT2 i CANAL+ DISCOVERY, a także odświeżone kanały CANAL+ 1 i CANAL+ SERIALE. Łącznie na koniec II kwartału oferta liczyła 160 kanałów cyfrowej jakości, w tym aż 60 w HD. Klienci telewizji cyfrowej mają też dostęp do pakietów dodatkowych, m.in. Canal+ i HBO, oraz do bibliotek MyPrime Filmy i Seriale oraz UPC NA ŻADANIE.

UKE: usługi UPC najkorzystniejsze dla klienta

W maju niezależny regulator rynku, Urząd Komunikacji Elektronicznej, drugi raz z rzędu potwierdził w swojej analizie, że oferta UPC Polska jest najkorzystniejszą na rynku. Dotyczy to wszystkich oferowanych szybkości, ale najkorzystniej UPC wypada w przypadku internetu większych prędkości: dla szybkości 60 Mb/s i kontrakcie na 12 miesięcy oferta UPC była najkorzystniejsza na rynku, podobnie jak w przypadku szybkości powyżej 100 Mb/s. Najmniej musieli zapłacić użytkownicy UPC za Internet o przepustowości do 120 Mb/s. Za szybkość łącza na poziomie do 250 Mb/s i do 500 Mb/s, w umowie na dwa lata, oferta konkurenta była droższa o 53,57 zł od oferty UPC o tej samej przepływności i krótszym okresie zobowiązania.
W czerwcu UKE potwierdził też, że UPC znajduje się w ścisłej czołówce operatorów, oferujących internet, telewizję i telefon. Raport  UKE potwierdza także, że w przypadku tzw. usług wiązanych klienci bardzo chętnie wybierają UPC.

Wsparcie dla biznesu i edukacji

UPC Polska jest aktywnym uczestnikiem i wspiera rozwój gospodarki cyfrowej opartej na wiedzy. W II kwartale operator wystartował z pilotażową odsłoną Think Big Academy – cyklem wykładów, adresowanych do przedsiębiorców, stawiających pierwsze kroki w świecie kreatywnego biznesu. UPC Polska zostało też partnerem V Forum Młodzi Innowacyjni – inicjatywy Krajowej Izby Gospodarczej, integrującej najważniejsze organizacje otoczenia młodego biznesu. Wydarzenie oferuje swoim uczestnikom udział w serii szkoleń, konferencji i spotkań networkingowo – edukacyjnych z najważniejszymi liderami biznesu, reprezentantami inkubatorów przedsiębiorczości i parków naukowo-technologicznych. W maju UPC zostało głównym partnerem konferencji  „Europejski Rynek Cyfrowy – umiejętności, gospodarka, praca”. Udział w niej wziął wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Andrus Ansip.
* RGU – Revenue Generating Unit – liczba sprzedanych usług

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec drugiego kwartału 2015 r. z usług UPC Polska korzystało 1 418 400 abonentów, w tym 925 500 z telewizji cyfrowej, 259 200 z telewizji analogowej, 1 010 700 z szerokopasmowego internetu i 569 300 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,8 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global jest największym międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 14 krajach. Liberty Global łączy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Usługi Libery Global, wyznaczająca rynkowe trendy, są świadczone dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą ponad 27 mln klientów, korzystających z 56 mln usług: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii (dane na 30 czerwca 2015 r.). Dodatkowo, na koniec czerwca 2015 r. roku Liberty Global obsługiwało 5 milionów klientów usług mobilnych oraz oferowało usługi WiFi w sześciu milionach miejsc dostępu.

Marki konsumenckie, należące do Liberty Global to Virgin Media, Ziggo, Unitymedia, Telenet, UPC, VTR i Liberty. Działalność operacyjna obejmuje również Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Liberty-Global-Earnings-Release-Q2-15-Final.pdf

pdf | 1,39 MB

Pobierz
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.