UPC Digital Art – jak to działa?
UPC Digital Art – jak to działa?

UPC Digital Art – jak to działa?

Opublikowany

Ruszył UPC Digital Art – pierwszy konkurs UPC dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe.

Konkurs jest organizowany przez UPC Polska. Projekt ma za zadanie wspierać młodych kreatywnych, wykorzystujących w swoich projektach technologie cyfrowe.
Konkurs skierowany jest do artystów, którzy tworzą sztukę nowych mediów: ilustratorów, twórców muzyki i animacji.

Na czym więc polega zadanie konkursowe?

Na przygotowaniu 30-sekundowej animacji, pokazującej wybrany proces działania – np. zjawisko fizyczne, proces mechaniczny lub społeczny.
Przede wszystkim liczy się innowacyjne podejście do jego zilustrowania. Dlatego uczestnicy konkursu zobowiązani są do wykorzystania szerokiej gamy dostępnych technik analogowych i cyfrowych. Jakich? Np. druku 3D, mappingu 3D, modelowania, papieru, kodowania generatywnego itd.
Podstawowym kryterium oceny prac będzie kreatywne rozwinięcie i zinterpretowanie hasła ’To fajnie działa’.
Zgłosić mogą się zarówno pojedyncze osoby, jak i zespoły – np. ilustrator i muzyk. Twórcy zwycięskiej animacji zdobędą 20 tysięcy złotych. A ponieważ celem projektu jest promocja artystów nowych mediów oraz stworzenie pierwszego przeglądu polskiej sceny digital art, zwycięzcy mogą też liczyć na promocję swojej pracy.
Jeśli i wy chcecie dołączyć do tego projektu, w pierwszym etapie UPC Digital Art, do 16.08 nadsyłajcie zgłoszenia zawierające swoje portfolio na adres upcdigitalart@fpiec.pl.
To jednak nie koniec – w drugim etapie konkursu, który wystartuje pod koniec sierpnia, wyłonione zespoły przygotują kolejną animację. Tym razem zgodną z briefem, który opublikujemy na stronie .
Podczas tworzenia finalnego projektu, uczestnicy wezmą udział w wyjątkowych warsztatach mentorskich z udziałem między innymi Jakuba Koźniewskiego, Radzimira Dębskiego, Pawła Janickiego oraz Andrzeja Pągowskiego.
Szczegóły oraz regulamin konkursu znajdziecie tutaj. Zaglądajcie też tutaj, aby sprawdzić najnowsze informacje na temat konkursu i dodatkowe materiały.
Organizator konkursu: UPC Polska
Partner kreatywny: F5
Partnerzy: Facebook, Platige Image, Sundance Channel.
Prace zbierane będą do 30.09. 2015. Finałowym wydarzeniem pilotażowej odsłony UPC Digital Art będzie gala wręczenia nagród.
Uczestnikom życzymy powodzenia, a w ramach dodatkowej inspiracji kilka słów o digital arcie od jurora Pawła Janickiego.

Pierwotnie digitalność była silnie związana z samoświadomością i badaniem parametrów otoczenia i siebie – ‚digitus’, to po łacinie palec, a, najogólniej mówiąc, ‚liczenie’ nie stanowiło jakiegoś abstrakcyjnego procesu oderwanego od namacalnej rzeczywistości, lecz raczej stanowiło metodę ‚dotykania’, poznawania. Sztuka digitalna przywraca tę łączność, można powiedzieć, że wyposaża kalkulacje w ciało.W tej chwili sztuka digitalna nie ma jakiegoś ustalonego kierunku, o którym można powiedzieć, że w przyszłości okaże się dominujący. Przede wszystkim digitalność staje się oczywista w każdym możliwym znaczeniu, więc, wobec tak olbrzymiej przestrzeni zajętej przez sztukę digitalną staje się ona po prostu wewnętrznie różnorodna. Być może więc najciekawsze zjawiska w przyszłej przestrzeni sztuki digitalnej będą się wiązały z umiejętnością jej zanegowania.

A jeśli chcecie przeczytać więcej o digital arcie, zajrzyjcie tutaj – co tydzień publikujemy kolejne artykuły na temat sztuki cyfrowej.

To fajnie działa!

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Digital-Art_nowelogo.png

grafika | 57,5 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.