Rusza pierwszy konkurs UPC dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe – UPC Digital Art
Rusza pierwszy konkurs UPC dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe – UPC Digital Art

Rusza pierwszy konkurs UPC dla artystów wykorzystujących technologie cyfrowe – UPC Digital Art

Opublikowany

Dziś rusza pierwsza edycja konkursu UPC Digital Art organizowanego przez UPC Polska – dostawcęinnowacyjnych usług cyfrowych. Dedykowany jest on artystom  wykorzystującym w swoich projektach technologie cyfrowe. Twórcy zwycięskiej animacji zdobędą 20.000 złotych, a ich dzieło będzie miało swoją premierę na kanale Sundance Channel. W skład grona jurorskiego weszli m.in. Radzimir Dębski „JIMEK” – polski kompozytor muzyki filmowej i rozrywkowej, dyrygent i producent muzyczny, Kamil Dąbkowski – ekspert w obszarze animacji komputerowej w Platige Image, Andrzej Pągowski – artysta grafik, Konrad Jerin – redaktor naczelny F5 oraz przedstawiciel kanału Sundance Channel. Kuratorem UPC Digital Art jest Jakub Koźniewski – designer nowych mediów.

Konkurs skierowany jest do artystów, którzy tworzą sztukę nowych mediów, w tym m.in. ilustratorów, twórców animacji i muzyki. Zgłaszać mogą się zarówno pojedyncze osoby reprezentujące konkretną umiejętność (np. animacja komputerowa) jak i team’y np. ilustrator i muzyk. Celem UPC Digital Art jest promocja artystów nowych mediów oraz stworzenie pierwszego przeglądu polskiej sceny digital art.

 „Pierwszy konkurs dla twórców tworzących za pomocą nowych technologii doskonale odzwierciedla tożsamość UPC. Każda z naszych usług oferuje narzędzia do inspiracji, kreatywności i innowacji. Sztuka nowych mediów rodzi się w Internecie i jest ona jednocześnie dzielona z innymi dzięki sieci. Cyfrowa sztuka otacza nas coraz bardziej wypierając jej analogowe odpowiedniki.”

– powiedziała Patrycja Gołos, dyrektor ds. korporacyjnych i polityki publicznej powiedziała:

#JakToDziała

Zadaniem konkursowym jest przygotowanie 30-sekundowej animacji, pokazującej wybrany proces działania – np.  zjawisko fizyczne, proces mechaniczny, społeczny. Liczy się przede wszystkim innowacyjne podejście do jego ilustracji. Dlatego uczestnicy konkursu zobowiązani są do wykorzystania szerokiej gamy dostępnych technik analogowych i cyfrowych takich jak np.: druk 3d, mapping 3d, modelowanie, papier, kodowanie generatywne itd. Podstawowym kryterium oceny prac będzie kreatywne rozwinięcie i zinterpretowanie hasła ’To fajnie działa’.
W pierwszym etapie UPC Digital Art, zgłoszenia zawierające próbkę portfolio należy przesyłać na adres: upcdigitalart@fpiec.pl, nie później niż do 16. sierpnia br. W drugim etapie konkursu, który wystartuje pod koniec sierpnia, wyłonione zespoły przygotują animację zgodną z briefem, który opublikowany zostanie na: www.fpiec.pl/feed/upc Uczestnicy, podczas przygotowywania finalnego projektu, będą mogli uczestniczyć w warsztatach mentorskich z każdej z trzech dziedzin: grafiki, muzyki i ilustracji z udziałem m.in. Radzimira Dębskiego, Kamila Dąbkowskiego, Jakuba Koźniewskiego, Andrzeja Pągowskiego oraz Pawła Janickiego - niezależnego twórcy medialnego i producenta operujący w domenie muzyki generatywnej, estetyki microsound i kompozycji algorytmicznej. Prace zbierane będą do 30. września 2015. Finałowym wydarzeniem pilotażowej odsłony UPC Digital Art będzie gala wręczenia nagród. Zwycięski film zdobędzie 20 000 zł i będzie miał swoją premierę telewizyjną na antenie kanału Sundance Channel. O promocję zwycięzców zadbają także partnerzy UPC Digital Art - Facebook oraz F5, Trendy Rynku i Kultury.
Kolejne informacje na temat konkursu będą publikowane na kanałach social mediaz hashtagiem #ToFajnieDziala i #upcDigitalArt
Szczegóły nt. konkursu oraz regulamin: www.fpiec.pl/feed/upc
Organizator: UPC Polska
Partner kreatywny: F5 – Trendy Rynku i Kultury
Partnerzy: Facebook, Platige Image, Sundance Channel

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Digital-Art_nowelogo.png

grafika | 57,5 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.