Raport UKE: UPC w ścisłej czołówce operatorów
Raport UKE: UPC w ścisłej czołówce operatorów

Raport UKE: UPC w ścisłej czołówce operatorów

Opublikowany

UPC Polska znajduje się w ścisłej czołówce operatorów, oferujących internet, telewizję i telefon – wynika z najnowszego raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Jesteśmy niewątpliwym liderem wśród operatorów kablowych – blisko 40 proc. abonentów korzystało z usług UPC Polska. UPC jest niewątpliwie jest także jednym z liderów w dostarczaniu usługi internetowej – w gronie operatorów telekomunikacyjnych oferujących stacjonarny dostęp do sieci UPC zajmujemy drugie miejsce z udziałem w rynku na poziomie 13,5 proc. W sumie w 2014 r. 90 proc. gospodarstw domowych w Polsce miało dostęp do sieci, a z internetu korzystało ponad 13 mln abonentów.
Raport  UKE potwierdza także, że w przypadku tzw. usług wiązanych klienci bardzo chętnie wybierają UPC Polska – nasz udział w rynku pod względem liczby abonentów kształtował się na poziomie 19,5 proc.Najpopularniejszym wśród użytkowników zestawem było połączenie „Internet stacjonarny + Telewizja”, z którego korzystało 30 proc. abonentów. Drugim najczęściej wykorzystywanych pakietem była usługa Telefonii stacjonarnej, Internetu stacjonarnego i Telewizji (18,8%). W UPC Polska na koniec IV kwartału 2014 r. korzystało 34,3 proc., a na koniec I kwartału tego roku z potrójnej usługi korzystało już 35,1 proc.
W 2014 r.1 łączna wartość rynku telekomunikacyjnego wyniosła 39,21 mld zł – pisze w raporcie  UKE. Oznacza to, że po raz kolejny łączna wartość rynku zmalała, tym razem o 2,6% względem stanu na koniec 2013 r. Spadki dotknęły jednak w szczególności segmentu telefonii komórkowej, gdzie operatorzy odnotowali 5,1 proc. straty oraz telefonii stacjonarnej – spadek o 12,7 proc. Co jednak ważne, w tym ostatnim przypadku, wporównaniu do roku 2013, zwiększyła się liczba łączy kablowych wykorzystywanych w telefonii stacjonarnej. Ich udział wzrósł z 9,9% w 2013 r. do 12,4% w 2014 r. Doskonale udowadniają to wyniki UPC Polska, gdzie liczba klientów telefonii stacjonarnej stale rośnie – na koniec IV kwartału 2013 r. było ich 521,8 tys., na koniec 2014 r. było ich już 556,4 tys., a na koniec I kwartału tego roku 559,9 tys.

null

null

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.