Kompetencje cyfrowe Polaków a rynek pracy – wyniki badania Koalicji „Dojrz@łość w sieci”
Kompetencje cyfrowe Polaków a rynek pracy – wyniki badania Koalicji „Dojrz@łość w sieci”

Kompetencje cyfrowe Polaków a rynek pracy – wyniki badania Koalicji „Dojrz@łość w sieci”

Opublikowany

Zapraszam do zapoznania się z wynikami pierwszej części badania zrealizowanego dla Koalicji „Dojrz@łość w sieci” na zlecenie UPC Polska. To już czwarte badanie przygotowane przez Koalicję a podejmujące kwestie nowych technologii, kompetencji cyfrowych Polaków i wyzwań, jakie przed nami stoją. Wyniki raportu zostały zaprezentowane uczestnikom konferencji „Europejski Rynek Cyfrowy”, która odbyła się 14 maja w Warszawie.
Przygotowany materiał oparty jest na danych opracowanych przez dr Dominika Batorskiego i przedstawia zagadnienia związane z poziomem kompetencji Polaków, także na tle Europy, w kontekście wyzwań zmieniającego się rynku pracy oraz świata nowych technologii z ostatnich dwóch lat. Pokazaliśmy perspektywę również pracodawców, którzy z jednej strony otwarcie mówią o poważnych problemach rekrutacyjnych, z drugiej zaś nie wspierają rozwoju kompetencji pracowników poprzez szkolenia, warsztaty.
Analiza przygotowana przez Koalicję była punktem wyjścia do dyskusji w ramach panelu o zatrudnieniu, który odbył się w trakcie wspomnianej konferencji, 14 maja. Uczestnicy gorąco komentowali wyniki badania i zwracali uwagę na potrzebę zmian w systemie edukacji oraz konieczność zmiany postaw Polaków, którzy nie uczą się po zakończeniu procesu edukacji formalnej.
W trakcie panelu Koalicja ogłosiła zmianę, kluczową dla jej przyszłych działań – decyzją członków koalicji teraz głównym jej celem będą działania na rzecz podnoszenia kompetencji cyfrowych Polaków, bez względu na wiek, co jest odpowiedzią na wyniki badań i zmieniającą się rzeczywiśtość.
Niebawem więcej szczegółów. Tymczasem zachęcam do obejrzenia animacji ilustrującej najważniejsze wnioski z badania:

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.