UPC głównym partnerem konferencji Europejski Rynek Cyfrowy z udziałem wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Andrusa Ansipa

UPC głównym partnerem konferencji Europejski Rynek Cyfrowy z udziałem wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Andrusa Ansipa

Opublikowany

Mimo zniesienia granic w Europie wciąż nie możemy mówić o wspólnym europejskim rynku cyfrowym. Co należy zrobić, aby wspólnota krajów Unii Europejskiej skutecznie rywalizowała z innymi? – zastanawiali się uczestnicy czwartkowej konferencji  „Europejski Rynek Cyfrowy – umiejętności, gospodarka, praca”. Udział w niej wziął wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Andrus Ansip, a UPC Polska była głównym partnerem wydarzenia.

wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Andrus Ansip

wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Andrus Ansip

Unia Europejska to 500 mln konsumentów i wiele milionów przedsiębiorców, prowadzących działalność na terenie państw unijnych. Celem UE jest promocja naszej gospodarki i jej konkurencyjność w stosunku do produktów rynku amerykańskiego i azjatyckiego. A jednak w przypadku gospodarki cyfrowej ten potencjał nie jest wykorzystywany. Wśród transakcji dokonywanych przez Europejczyków on-line, te z udziałem przedsiębiorców ze starego kontynentu to zaledwie kilkanaście procent. Dlaczego? Jak przekonywali uczestnicy konferencji, w zjednoczonej Europie znikają co prawda granice fizyczne, jednak wciąż obowiązują sztywne podziały regulacyjne, niespójne procedury handlu w Internecie, identyfikacji elektronicznej, płatności czy własności intelektualnej. Nie możemy dziś zatem mówić o europejskim rynku cyfrowym. Przygotowany przez Komisję Europejską dokument „Digital Single Market” ma odpowiedzieć na tę potrzebę.
Podstawowym założeniem Jednolitego Rynku Cyfrowego jest więc właśnie znoszenie barier w transgranicznym handlu i usługach elektronicznych w celu stworzenia jednego, cyfrowego organizmu gospodarczego. Konferencja była pierwszym z serii spotkań Komisarza Andrusa Ansipa, będących elementem konsultacji społecznych do dokumentu, który ma ożywić europejską gospodarkę i poprawić jej konkurencyjność a mieszkańcom Europy ułatwi dokonywanie transakcji online.
Konferencję zorganizowało Szerokie Porozumienie na rzecz Umiejętności Cyfrowych, którego UPC jest członkiem, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce oraz Instytut Spraw Publicznych. Przedstawiciele UPC Polska wzięli udział w dwóch panelach – Zatrudnienie, gdzie moderatorem była Dagmara Krzesińska oraz Gospodarka, w którym panelistą był Michał Fura.
Podczas konferencji podkreślaliśmy, że UPC Polska aktywnie angażuje się w rozwój gospodarki cyfrowej poprzez inwestycje w infrastrukturę, wspieranie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw i w budowanie oraz rozwój kompetencji cyfrowych Polaków. Polskie firmy, które chcą zaistnieć na rynku globalnym i budować jednolity rynek cyfrowy w Europie potrzebują bowiem nowoczesnej infrastruktury i najnowszych rozwiązań technologicznych, co pozwoli im stać się innowacyjnymi, a także budować skalę, niezbędna do konkurowania. Dopełnieniem tego powinien być stały rozwój cyfrowych umiejętności pracowników oraz użytkowników.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
UPC Polska poszerza swoją ofertę telewizyjnej rozrywki o kanał Epic Drama

temu

UPC Polska wzbogaca swoje portfolio programów o Epic Drama – kanał oferujący krajowej publiczności dostęp do największych współczesnych produkcji kostiumowych. Nowy kanał będzie dostępny w pakiecie Max od 12 czerwca br. Dodatkowo, zostanie promocyjnie udostępniony abonen
To był GigaDay w UPC Polska!

temu

To był GigaDay w UPC Polska – pokazaliśmy możliwości naszej światłowodowej sieci i rozpędziliśmy nasz Internet do blisko 2 Gbps, przygotowując się do wprowadzenia w tym roku gigabitowego Internetu światłowodowego oraz urządzeń zapewniających najlepsze WiFi w domu. Przeży
UPC Polska dołącza do swojej oferty boostery – urządzenia do zwiększania zasięgu WiFi w dużym mieszkaniu i domu

temu

Do portfolio produktów UPC Polska dołączyły WiFi Boosters – urządzenia zapewniające jeszcze lepszy dostęp do sieci internetowej oraz szybkie i niezawodne bezprzewodowe łącze internetowe WiFi na wielu urządzeniach jednocześnie. Boostery dedykowane są zwłaszcza klientom mieszkającym w dużych mieszkaniach i domach jednorodzinnych, w których zasięg WiFi klasycznego modemu bywa niewystarczający z powodu dużej liczby pomieszczeń oraz przeszkód na drodze sygnału (takich jak grube ściany). Urządzenia dostępne są w pakietach UPC z Premium Internetem opartym na światłowodzie do 500 Mb/s oraz cyfrową telewizją.
Gala KSW 44 z gdańskiej Ergo Areny na żywo w UPC Polska

temu

Już w sobotę, 9 czerwca br, klienci UPC Polska będą mogli obejrzeć na żywo, w systemie pay-per-view, zmagania zawodników MMA. Widzowie gali zobaczą aż 9 pojedynków. Głównym punktem programu będzie walka najsilniejszego człowieka na świecie, Mariusza Pudzianowskiego z najdłużej panującym mistrzem wagi ciężkiej w historii KSW, Karolem Bedorfem. Transmisja z wydarzenia nadawana będzie w jakości HD.

Analiza UKE: Szybki internet od UPC najkorzystniejszy cenowo na rynku

Drugi raz z rzędu niezależny regulator rynku – Urząd Komunikacji Elektronicznej – potwierdził w opublikowanej właśnie analizie , że oferta UPC Polska jest najkorzystniejszą cenowo na rynku. Dobra cena dotyczy wszystkich oferowanych szybkości, ale najkorzystniej UPC wypada w przypadku internetu powyżej 100 Mb/s.