UPC głównym partnerem konferencji Europejski Rynek Cyfrowy z udziałem wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Andrusa Ansipa

UPC głównym partnerem konferencji Europejski Rynek Cyfrowy z udziałem wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Andrusa Ansipa

Opublikowany

Mimo zniesienia granic w Europie wciąż nie możemy mówić o wspólnym europejskim rynku cyfrowym. Co należy zrobić, aby wspólnota krajów Unii Europejskiej skutecznie rywalizowała z innymi? – zastanawiali się uczestnicy czwartkowej konferencji  „Europejski Rynek Cyfrowy – umiejętności, gospodarka, praca”. Udział w niej wziął wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Andrus Ansip, a UPC Polska była głównym partnerem wydarzenia.

wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Andrus Ansip

wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Andrus Ansip

Unia Europejska to 500 mln konsumentów i wiele milionów przedsiębiorców, prowadzących działalność na terenie państw unijnych. Celem UE jest promocja naszej gospodarki i jej konkurencyjność w stosunku do produktów rynku amerykańskiego i azjatyckiego. A jednak w przypadku gospodarki cyfrowej ten potencjał nie jest wykorzystywany. Wśród transakcji dokonywanych przez Europejczyków on-line, te z udziałem przedsiębiorców ze starego kontynentu to zaledwie kilkanaście procent. Dlaczego? Jak przekonywali uczestnicy konferencji, w zjednoczonej Europie znikają co prawda granice fizyczne, jednak wciąż obowiązują sztywne podziały regulacyjne, niespójne procedury handlu w Internecie, identyfikacji elektronicznej, płatności czy własności intelektualnej. Nie możemy dziś zatem mówić o europejskim rynku cyfrowym. Przygotowany przez Komisję Europejską dokument „Digital Single Market” ma odpowiedzieć na tę potrzebę.
Podstawowym założeniem Jednolitego Rynku Cyfrowego jest więc właśnie znoszenie barier w transgranicznym handlu i usługach elektronicznych w celu stworzenia jednego, cyfrowego organizmu gospodarczego. Konferencja była pierwszym z serii spotkań Komisarza Andrusa Ansipa, będących elementem konsultacji społecznych do dokumentu, który ma ożywić europejską gospodarkę i poprawić jej konkurencyjność a mieszkańcom Europy ułatwi dokonywanie transakcji online.
Konferencję zorganizowało Szerokie Porozumienie na rzecz Umiejętności Cyfrowych, którego UPC jest członkiem, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce oraz Instytut Spraw Publicznych. Przedstawiciele UPC Polska wzięli udział w dwóch panelach – Zatrudnienie, gdzie moderatorem była Dagmara Krzesińska oraz Gospodarka, w którym panelistą był Michał Fura.
Podczas konferencji podkreślaliśmy, że UPC Polska aktywnie angażuje się w rozwój gospodarki cyfrowej poprzez inwestycje w infrastrukturę, wspieranie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw i w budowanie oraz rozwój kompetencji cyfrowych Polaków. Polskie firmy, które chcą zaistnieć na rynku globalnym i budować jednolity rynek cyfrowy w Europie potrzebują bowiem nowoczesnej infrastruktury i najnowszych rozwiązań technologicznych, co pozwoli im stać się innowacyjnymi, a także budować skalę, niezbędna do konkurowania. Dopełnieniem tego powinien być stały rozwój cyfrowych umiejętności pracowników oraz użytkowników.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.