Liberty Global ogłosiło wyniki za pierwszy kwartał 2015 roku
Liberty Global ogłosiło wyniki za pierwszy kwartał 2015 roku

Liberty Global ogłosiło wyniki za pierwszy kwartał 2015 roku

Opublikowany

Milion klientów szerokopasmowego internetu i komercyjny start platformy Horizon w UPC Polska

Warszawa, 8 maja 2015 r.: UPC Polska konsekwentnie zwiększało w pierwszym kwartale 2015 roku sprzedaż usług cyfrowych i przekroczyło już 1 000 000 klientów internetu. Na koniec marca 2015 r. roku UPC Polska miało 1 425 400 klientów, którzy korzystali z 2 752 200 usług (RGU*).

Kluczowe wydarzenia I kwartału 2015 roku:

  • Rozpoczęła się komercyjna sprzedaż usług cyfrowych z dekoderem Horizon;
  • Liczba klientów internetu przekroczyła 1 000 000;
  • Wzrosła liczba usług (RGU) telewizji cyfrowej, internetu i telefonii;
  • UPC jako pierwszy operator opublikował pełne rezultaty pomiarów jakości świadczonych usług;
UPC Polska osiągnęło w pierwszym kwartale 2015 r. liczbę 1 004 000 klientów internetu, co czyni spółkę liderem w realizacji Europejskiej Agendy Cyfrowej i rozwoju rynku usług szerokopasmowych na polskim rynku. Ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, które znajduje się już w zasięgu nowoczesnej sieci UPC Polska, może korzystać z internetu o prędkości do 250 Mb/s.

Więcej cyfrowych usług

Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 6 800. Rośnie też konsekwentnie liczba klientów pozostałych usług cyfrowych: w pierwszym kwartale RGU telewizji cyfrowej zwiększyło się do poziomu 921 700, czyli o 2 900 w porównaniu do stanu na koniec IV kwartału 2014 r., a telefonii o 3 500, do poziomu 559 900. Wraz z wzrostem liczby klientów Telewizji Cyfrowej UPC, zmniejsza się też liczba osób korzystających z telewizji analogowej, która wyniosła na koniec I kwartału 266 600. Łącznie, liczba usług wyniosła na koniec I kwartału 2 752 200, a liczba klientów – 1 425 400.
Dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wyniósł ponad 85 proc., a potrójną usługę wybrało już ponad 35 proc. klientów.

UPC konsoliduje rynek

W pierwszym kwartale wzrost liczby usług wynikał nie tylko z organicznego rozwoju, ale także z konsekwentnego konsolidowania rozdrobnionego rynku – na początku roku UPC Polska sfinalizowało transakcję nabycia 100 proc. udziałów lokalnego operatora telekomunikacyjnego E-Siemianowice sp. z o. o., świadczącego usługę dostępu do internetu, telefonu i telewizji klientom na terenie Siemianowic Śląskich i Chorzowa. E-Siemianowice ma w swoim zasięgu kilkanaście tysięcy gospodarstw domowych.

Komercyjny debiut platformy Horizon

W styczniu 2015 r. UPC Polska wprowadziło do komercyjnej sprzedaży Horizon – platformę łączącą najlepszą telewizję z interaktywnością internetu, która w Europie zdobyła już ponad milion klientów. Ta nowoczesna usługa wyznacza trendy w korzystaniu z cyfrowej rozrywki na polskim rynku. Obok mobilności i wieloekranowości, które już są dostępne w ramach aplikacji Horizon Go, klienci mogą teraz cieszyć się bogactwem oferty linearnej i na życzenie. To wszystko dzięki dekoderowi Horizon, który łączy w sobie telewizję, Internet i telefonię. Usługa pozwala klientom UPC na korzystanie z atrakcyjnych funkcji m.in. dostępu na ekranach telewizorów do mediów społecznościowych takich jak YouTube i Twitter, personalizację oferowanych treści na podstawie preferencji użytkownika oraz m.in. możliwość nagrywania do czterech programów jednocześnie. Platforma Horizon to także dostęp do usługi MyPrime – Filmy i Seriale, czyli katalogu ponad 1000 filmów, odcinków seriali oraz bajek, dostępnych bez limitu, na żądanie w ramach stałej opłaty miesięcznej.

UPC publikuje wyniki pomiarów jakości według wytycznych UKE

W I kwartale UPC Polska, jako pierwszy operator w Polsce, rozpoczął publikowanie pełnych rezultatów pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wynika z nich, że w II połowie 2014 roku usługa internetu, oferowana klientom UPC, spełniała parametry najwyższej jakości. Publikacja wyników to efekt wdrożenia postanowień Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, zawartego z inicjatywy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W II połowie 2014 roku UPC odnotowało wysoką jakość dla usługi internetu (mierzoną w grudniu 2014 r.). Dla wszystkich grup aplikacji (przeglądanie stron www; oglądanie wideo; wideorozmowy, VoIP; Multiroom; gry sieciowe) prędkość transmisji danych oraz opóźnienie pakietów spełniały parametry najwyższej jakości, ustalone przez Prezesa UKE oraz pozostałych operatorów uczestniczących w Memorandum. Z kolei skuteczność wykonywanych przez użytkowników UPC połączeń telefonicznych była wyższa niż 98 proc., a średni czas oczekiwania na połączenie z infolinią mieścił się w przedziale 60-120 sek. Pełne rezultaty pomiarów można znaleźć na stronie UPC: www.upc.pl/jakosc-uslug-upc .
Jakość internetu UPC poświadczyła też Platforma Steam, czyli dystrybutor cyfrowych treści, w tym m.in. gier komputerowych, który opublikował w styczniu statystyki pobierania danych z platformy. UPC Polska zajęła w tym zestawieniu pierwsze miejsce.
UPC Polska inwestuje w stałą poprawę jakości świadczonych usług. Od 1 marca do zespołu dołączył Jakub Kłoczewiak, który odpowiada za obszar obsługi klientów w Polsce oraz – jako VP Customer Care and Customer Experience – odpowiada w Liberty Global za przygotowanie i wdrożenie strategii dla tego obszaru w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Wsparcie dla biznesu i edukacji

UPC Polska jest aktywnym uczestnikiem i wspiera rozwój gospodarki cyfrowej opartej na wiedzy. Dlatego realizuje program dla przedsiębiorców z globalnymi ambicjami Think Big. W styczniu rozstrzygnięta została II edycja konkursu.
Także w pierwszym kwartale UPC Biznes zaoferowało firmom usługę transmisji danych nowej generacji o zasięgu europejskim – Carrier Ethernet. Umożliwia ona wydajną i przejrzystą obsługę oraz zarządzanie sieciami przez klientów spółki.
Wyniki Liberty Global za 1 kwartał 2015 – Liberty Global Earnings Release Q1 15 FINAL
* RGU – Revenue Generatung Unit – liczba sprzedanych usług

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec pierwszego kwartału 2015 r. z usług UPC Polska korzystało 1 425 400 abonentów, w tym 921 700 z telewizji cyfrowej, 266 600 z telewizji analogowej, 1 004 000 z szerokopasmowego internetu i 559 900 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global jest największym międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 14 krajach. Liberty Global łączy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Usługi Libery Global, wyznaczająca rynkowe trendy, są świadczone dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które, wraz z klientami Ziggo N.V. łączą 27 mln klientów, korzystających z 56 mln usług: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii (dane na 31 marca 2015 r.). Dodatkowo Liberty Global obsługuje 5 milionów klientów usług mobilnych w dziewięciu krajach.

Marki konsumenckie, należące do Liberty Global to Virgin Media, UPC, Ziggo, Unitymedia, Telenet, VTR i Liberty. Działalność operacyjna obejmuje również Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.