UPC Polska stawia na jakość i publikuje wyniki pomiaru parametrów usług według wytycznych Urzędu Komunikacji Elektronicznej
UPC Polska stawia na jakość i publikuje wyniki pomiaru parametrów usług według wytycznych Urzędu Komunikacji Elektronicznej

UPC Polska stawia na jakość i publikuje wyniki pomiaru parametrów usług według wytycznych Urzędu Komunikacji Elektronicznej

Opublikowany

Warszawa, 31 marca 2015 r.: UPC Polska, lider innowacyjnych usług cyfrowych, jako pierwszy operator w Polsce, publikuje pełne rezultaty pomiarów jakości świadczonych usług, dokonanych zgodnie z wytycznymi Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wynika z nich, że w II połowie 2014 roku usługa internetu, oferowana klientom UPC, spełniała parametry najwyższej jakości.

Publikacja wyników to efekt wdrożenia postanowień Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym, zawartego z inicjatywy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Operatorzy telekomunikacyjni, którzy przystąpili do Memorandum, zobowiązali się do wdrożenia systemów umożliwiających wiarygodne i porównywalne badanie jakości świadczonych usług (Quality of Service – QoS) w kluczowych obszarach:
  • Jakości internetu
  • Jakości połączeń głosowych
  • Jakości obsługi klienta
W II połowie 2014 roku UPC odnotowało wysoką jakość dla usługi internetu (mierzoną w grudniu 2014 r.). Dla wszystkich grup aplikacji (przeglądanie stron www; oglądanie wideo; wideorozmowy, VoIP; Multiroom; gry sieciowe) prędkość transmisji danych oraz opóźnienie pakietów spełniały parametry najwyższej jakości, ustalone przez Prezesa UKE oraz pozostałych operatorów uczestniczących w Memorandum. Z kolei skuteczność wykonywanych przez użytkowników UPC połączeń telefonicznych była wyższa niż 98%, a średni czas oczekiwania na połączenie z infolinią mieścił się w przedziale 60-120 sek.

Pełne rezultaty pomiarów można znaleźć na stronie UPC: www.upc.pl/jakosc-uslug-upc

UPC Polska inwestuje w stałą poprawę jakości świadczonych usług. Od 1 marca do zespołu dołączył Jakub Kłoczewiak, który odpowiadać będzie za obszar obsługi klientów w Polsce oraz – jako VP Customer Care and Customer Experience – odpowiedzialny będzie w Liberty Global za przygotowanie i wdrożenie strategii dla tego obszaru w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
UPC Polska co roku przeznacza ok. 25 proc. przychodów w rozbudowę i modernizację infrastruktury, dzięki czemu dostarcza usługi najwyższej jakości w konkurencyjnej cenie. Na całej naszej sieci, w zasięgu której znajduje się już ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, oferujemy m.in. internet o szybkości do 250 Mb/s i 300 Mb/s (w ofercie dla biznesu). Urząd Komunikacji Elektronicznej uznał w swojej analizie z marca 2014 r., że oferta UPC z dostępem o przepływności do 60 Mb/s jest najkorzystniejszą na rynku – ze średnim kosztem 61,25 zł okazała się o 40 proc. tańsza niż oferta konkurenta, przy zobowiązaniu na 12 miesięcy. W kategorii powyżej 100 Mb/s internet UPC (z rachunkiem 81,25 zł za 250 Mb/s) również wskazany został jako najkorzystniejsza oferta na rynku – różnica cenowa do najdroższego konkurenta wyniosła aż 78 proc. na korzyść UPC.

UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec czwartego kwartału 2014 r. z usług UPC Polska korzystało 1 437 400 abonentów, w tym 918 800 z telewizji cyfrowej, 282 600 z telewizji analogowej, 997 200 z szerokopasmowego internetu i 556 400 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, w ponad 100 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl

Liberty Global jest największym międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 14 krajach. Liberty Global łączy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Usługi Libery Global, wyznaczająca rynkowe trendy, są świadczone dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które, wraz z klientami Ziggo N.V. łączą 27 mln klientów, korzystających z 56 mln usług: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii (dane na 31 grudnia 2014 r.). Dodatkowo, na koniec 2014 roku Liberty Global obsługiwało 5 milionów klientów usług mobilnych w dziewięciu krajach.

Marki konsumenckie, należące do Liberty Global to Virgin Media, UPC, Ziggo, Unitymedia, Kabel BW, Telenet i VTR. Działalność operacyjna obejmuje również Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Finał konkursu w Pałacu Prezydenckim

W miniony piątek w Pałacu Prezydenckim w Warszawie odbyła się uroczystość, podczas której Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska oraz przewodniczący kapituły, dr hab Mirosław Filiciak, prof. SWPS, wręczyli nagrody III edycji konkursu „Dojrz@łość w sieci. Dobre praktyki”.