Prof. Jerzy Hausner w „Gazecie Wyborczej” o raporcie „Konkurencyjna Polska"
Prof. Jerzy Hausner w „Gazecie Wyborczej” o raporcie „Konkurencyjna Polska"

Prof. Jerzy Hausner w „Gazecie Wyborczej” o raporcie „Konkurencyjna Polska"

Opublikowany

Jak budować konkurencyjną gospodarkę, taką która korzystanie wpływa zarówno na rozwój innowacyjnych firm jak i na codzienne życie każdego z nas? O tym mówił w weekendowym wydaniu „Gazety Wyborczej” prof. Jerzy Hausner, autor raportu „Konkurencyjna Polska”. UPC jest – obok Konfederacji Lewiatan – partnerem tej publikacji.

W wywiadzie dla „Wyborczej” prof. Hausner podkreśla rolę innowacyjnego i kreatywnego myślenia w biznesie, ale także w administracji publicznej, która nowoczesną gospodarkę powinna wspierać. Prof. Hausner przywołuje raport, którego jednym z przesłań jest nawoływanie do tworzenia bodźców dla przedsiębiorczości i stymulowanie wzrostu lokalnych firm, tak aby mogły konkurować na coraz bardziej globalnym rynku. Jednym z czynników, który pomaga podnosić innowacyjność i konkurencyjność jest cyfryzacja.

UPC Polska od dawna wspiera budowę innowacyjnej gospodarki i działa na rzecz wzrostu konkurencyjności firm opartych na wiedzy, m.in. poprzez inwestycje w nowoczesną infrastrukturę internetową. Stąd też zaangażowanie i wsparcie zespołu prof. Jerzego Hausnera. Raport skupia się na ośmiu obszarach rekomendacji dla działań na rzecz konkurencyjności polskiej gospodarki, opartej na wiedzy i innowacjach. Obejmują one m.in. polepszenie warunków dla przedsiębiorczości i działania wspierające ekspansję zagraniczną polskich firm. To także, zdaniem autorów, nowoczesna administracja i sprawne państwo oraz proinnowacyjna i cyfrowa reorientacja gospodarki. Autorzy dokumentu postulują powołanie Rady ds. Konkurencyjności Gospodarki z premierem na czele.
Więcej o raporcie pisaliśmy tutaj.

null

null

Kopiuj tekst

Udostępnij

Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.