Prof. Jerzy Hausner w „Gazecie Wyborczej” o raporcie „Konkurencyjna Polska"
Prof. Jerzy Hausner w „Gazecie Wyborczej” o raporcie „Konkurencyjna Polska"

Prof. Jerzy Hausner w „Gazecie Wyborczej” o raporcie „Konkurencyjna Polska"

Opublikowany

Jak budować konkurencyjną gospodarkę, taką która korzystanie wpływa zarówno na rozwój innowacyjnych firm jak i na codzienne życie każdego z nas? O tym mówił w weekendowym wydaniu „Gazety Wyborczej” prof. Jerzy Hausner, autor raportu „Konkurencyjna Polska”. UPC jest – obok Konfederacji Lewiatan – partnerem tej publikacji.

W wywiadzie dla „Wyborczej” prof. Hausner podkreśla rolę innowacyjnego i kreatywnego myślenia w biznesie, ale także w administracji publicznej, która nowoczesną gospodarkę powinna wspierać. Prof. Hausner przywołuje raport, którego jednym z przesłań jest nawoływanie do tworzenia bodźców dla przedsiębiorczości i stymulowanie wzrostu lokalnych firm, tak aby mogły konkurować na coraz bardziej globalnym rynku. Jednym z czynników, który pomaga podnosić innowacyjność i konkurencyjność jest cyfryzacja.

UPC Polska od dawna wspiera budowę innowacyjnej gospodarki i działa na rzecz wzrostu konkurencyjności firm opartych na wiedzy, m.in. poprzez inwestycje w nowoczesną infrastrukturę internetową. Stąd też zaangażowanie i wsparcie zespołu prof. Jerzego Hausnera. Raport skupia się na ośmiu obszarach rekomendacji dla działań na rzecz konkurencyjności polskiej gospodarki, opartej na wiedzy i innowacjach. Obejmują one m.in. polepszenie warunków dla przedsiębiorczości i działania wspierające ekspansję zagraniczną polskich firm. To także, zdaniem autorów, nowoczesna administracja i sprawne państwo oraz proinnowacyjna i cyfrowa reorientacja gospodarki. Autorzy dokumentu postulują powołanie Rady ds. Konkurencyjności Gospodarki z premierem na czele.
Więcej o raporcie pisaliśmy tutaj.

null

null

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.