O mobilności, Horizon TV i „Cyfrowej przyszłości Polski” podczas konferencji PIKE w Jachrance

O mobilności, Horizon TV i „Cyfrowej przyszłości Polski” podczas konferencji PIKE w Jachrance

Opublikowany

Na tegorocznej Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej zorganizowanej przez PIKE dominuje dyskusja o przyszłości rynku płatnej telewizji i telekomunikacji. Zebrani w hotelu Warszawianka w Jachrance przedstawiciele operatorów płatnej telewizji z całej Polski, rozmawiają o wyzwaniach i szansach, przed jakimi stoi branża zarówno w skali makro, jak i mikro. A jednym z głównych punktów programu najważniejszej konferencji branżowej była część przygotowana we współpracy z UPC Polska.

Najpierw przedstawiliśmy najważniejsze wnioski i rekomendacje raportu „Cyfrowa przyszłość Polski” przygotowanego na zlecenie UPC przez firmy doradcze Amarach Research i Deloitte. Dariusz Nachyła, reprezentujący tę ostatnią, przedstawił dane z raportu przed publicznością zgromadzoną w sali konferencyjnej hotelu Warszawianka w Jachrance. Oprócz głównych wniosków, podkreślających znaczenie cyfryzacji dla budowy innowacyjnej gospodarki, ekspert Deloitta zwrócił uwagę na rekomendacje, wśród których wymienił przede wszystkich potrzebę regulacji wspierających efektywny miks technologiczny, konieczność polityki wspierającej skalę do innowacji i pozwalającej graczom lokalnym skutecznie mierzyć się z graczami globalnymi.
Kolejnym punktem programu była dyskusja panelowa poświęcona najważniejszemu rynkowemu trendowi, czyli mobilności. Doceniające jego wagę UPC stale inwestuje w mobilność swoich usług, poczynając od takich aplikacji jak UPC TV i UPC Phone, po rozwijaną obecnie sieć darmowych hot spotów UPC Wi-Free oraz – co najważniejsze – wprowadzoną właśnie na rynek usługę Horizon TV, czyli aplikację pozwalająca na oglądanie ulubionych kanałów nawet na trzech urządzeniach mobilnych, w domu i poza domem.
Dlatego wpływ mobilności stał się jednym z głównych tematów dyskutowanych na tegorocznym PIKE. W panelu zatytułowanym „Mobilna przyszłość telewizji. Nowe potrzeby klientów, modele biznesowe, łańcuch wartości, nowy układ sił” udział wzięli najważniejsi gracze na rynku. UPC Polska reprezentował Grzegorz Esz, członek zarządu odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. Obok niego do dyskusji zasiedli także Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu i wiceprezes Polkomtela; Aleksander Kutela, prezes HBO Polska, ekspert rynku mediów Andrzej Zarębski; prezes zrzeszającej branżę internetową IAB Polska – Włodzimierz Schmidt; dyrektor ośrodka techniki TVP – Wiesław Łodzikowski, a także Igor Ostrowski, były wiceminister administracji i cyfryzacji, współautor strategii Polska Cyfrowa i autor ustawy implementującej dyrektywę audiowizualną, a dziś przedstawiciel największej kancelarii prawnej na rynku – Dentons.
Zaczęliśmy dość prowokacyjnie – od tego, jak brzmi dziś najważniejsze pytanie dotyczące strategii rozwoju biznesu, na które nie znają odpowiedzi szefowie firm mediowych i telekomunikacyjnych. Wszyscy zgodzili się, że trendem, który kształtował będzie rynek w najbliższych latach – potrzeby klientów oraz kształt usług – będzie mobilność. – Pytanie, na które nikt nie potrafi dziś odpowiedzieć, brzmi: kiedy stanie się on dominujący w sensie biznesowym – powiedział Dominik Libicki. Dlatego Grzegorz Esz podkreślał, że najważniejsze jest stałe budowanie wartości oferowanych usług, by klienci byli gotowi za nie zapłacić. A będą, jeśli firmy będą nadążać za rzeczywistymi potrzebami. – W naszym przypadku taką wartość tworzy uruchomiona właśnie usługa Horizon TV, która odpowiada na nowe potrzeby w zakresie konsumpcji mediów, możliwość wyboru i mobilność – dodał Grzegorz Esz. Także nadawcy – na czele z Aleksandrem Kutelą, szefem HBO – przyznali, że rynek znajduje się obecnie w fazie wypracowania optymalnego modelu biznesowego, opartego o mobilność i nowe potrzeby klientów.
Uczestnicy panelu rozmawiali także o istniejących regulacjach i ich wpłynie na układ sił rynkowych. Konkurencja globalna – choćby w postaci serwisów OTT – puka do bram, rzucając rękawicę graczom lokalnym. Czy istniejące regulacje pozwalają na efektywne i równe szanse konkurencji dla wszystkich? – Mówiąc w skrócie: nie – zaznaczył Igor Ostrowski, wyjaśniając, że gracze lokalni powinni mieć równe szanse w starciu z globalnymi. Zwłaszcza tymi – jak dodał Grzegorz Esz – którzy wykorzystują do celów biznesowych sieci operatorów, inwestujących miliony w ich rozwój, ale nie podlegają polskim regulacjom nie ponoszą choćby ciężaru inwestycyjnego. – Powiedzmy sobie szczerze: gdy unijni urzędnicy wprowadzają jakieś regulacje, w Polsce implementowane są możliwie najbardziej rygorystycznie z na niekorzyść graczy lokalnych. Dlatego gracze działający lokalnie niestety są na przegranej pozycji w starciu z globalnymi. To tak, jakbyś grali mecz w piłkę nożną, ale przeciwnika nie krępowały zasady gry, które obowiązują nas – zaznaczył szef Cyfrowego Polsatu.
Uczestnicy panelu rozmawiali także o nowych modelach biznesowych opartych na mobilności, relacjach między nadawcami a dostawcami treści, a także konsolidacji, jako sposobie na zwiększania skali do innowacji w świecie cyfrowych usług.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Wszystkie mecze Ligi Mistrzów i Ligi Europy w UPC

temu

Dążąc do stałego podnoszenia satysfakcji klientów, UPC Polska wzbogaca swoją najlepszą na rynku ofertę sportową, wprowadzając programy Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz cztery serwisy pay-per-view Polsat Sport Premium. To jedyne kanały, w których będzie można oglądać wszystkie rozgrywki najlepszych klubów piłkarskich w ramach Ligi Mistrzów UEFA na żywo oraz spotkania Ligi Europy UEFA.
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

temu

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

temu

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu.
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

temu

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.