UPC Polska podsumowuje rok 2017

UPC Polska podsumowuje rok 2017

Opublikowany

Inwestycje w sieć, nowa oferta i nowe pozycjonowanie marki  

Rozwój oferty internetowej i telewizyjnej wraz z nowym pozycjonowaniem marki oraz dalsze inwestycje w rozbudowę światłowodowej sieci internetowej, wzmocniły pozycję lidera rynku UPC Polska w 2017 roku. Przyczyniło się to do wzrostu liczby usług cyfrowych o 28 100 w stosunku do poprzedniego roku, do 2 982 200 RGU*.

Wzmocnienie oferty dla klientów – wprowadzenie Replay TV na platformie Horizon, podwojenie prędkości internetu dla klientów UPC wraz ze zwiększeniem średniej prędkości do ponad 100 Mb/s oraz wprowadzenie do oferty 500 Mb/s z najszybszym WiFi dzięki Connect Boxom Nowe pozycjonowanie marki – start oferty Happy Home, zapewniającej najlepszej jakości internet dzięki premium WiFi i rozrywkę telewizyjną wraz z nowym sloganem „Radość z każdej chwili”
Przyśpieszenie wzrostu B2B – wzmocnienie oferty na rynku SoHo i SME
Zwiększanie satysfakcji klienta – inwestycje we wzmocnienie obsługi klienta, uruchomienie internetowego forum Społeczność.upc.pl oraz wdrożenie usługi CallPage, ułatwiającej kontakt klientów z UPC
Kontynuacja inwestycji w rozwój - ponad 200 tys. nowych mieszkań w zasięgu superszybkiej sieci UPC - kontynuacja inwestycji w budowę sieci opartej na światłowodach w ramach programu budowy GIGAsieci przyszłości, dzięki któremu w latach 2013-2017 Liberty Global i UPC Polska zainwestowały w rozwój w Polsce około 1 mld zł

W roku 2017 stawialiśmy na dalsze podnoszenie satysfakcji naszych klientów, poprzez rozwój oferty, jakości obsługi i znaczące inwestycje. Wzmocniliśmy ofertę internetową, podnosząc oferowane prędkości i wprowadzając 500 Mb/s, oraz rozwinęliśmy naszą telewizyjną rozrywkę, uruchamiając innowacyjną usługę ReplayTV na platformie Horizon. Podnosiliśmy też jakość obsługi, uruchamiając nowe formy kontaktu dla naszych klientów i podnosząc poziom ich satysfakcji do najwyższego na rynku. Wraz z dalszymi inwestycjami w rozwój sieci, poszerzyliśmy jej zasięg o kolejne 200 tys. domostw, docierając z ofertą Happy Home do ponad 3,3 mln mieszkań. Dzięki temu wzmocniliśmy naszą pozycję na rynku, by w przyszłości nadal inwestować w podnoszenie innowacyjności oferty i satysfakcji klientów, przyczyniając się jednocześnie do rozwoju gospodarki cyfrowej i konkurencyjności polskiej gospodarki. 

Frans-Willem de Kloet, Prezes Zarządu UPC Polska

Na koniec IV kwartału 2017 r. 1 434 900 klientów UPC Polska korzystało z 2 982 200 usług (RGU), w tym:

Przechwytywanie.JPG
Wzmocnienie pozycji lidera rynku najlepszego internetu i rozrywki telewizyjnej
W 2017 roku postawiliśmy na rozwój innowacyjności oferty i jej jakość. Aby zapewnić klientom dostęp do najlepszej jakości rozrywki telewizyjnej, rozwijaliśmy platformę Horizon. Uruchomiliśmy Replay TV – unikatową na rynku usługę, pozwalającą na oglądanie ulubionych programów do siedmiu dni wstecz. Efektem inwestycji w rozwój oferty internetowej jest program podwojenia prędkości dla klientów (średnia prędkość internetu dla klientów wzrosła do ponad 100 Mb/s). Wraz z wprowadzonymi jesienią nowymi pakietami Happy Home, uruchomiliśmy internet o prędkości 500 Mb/s dla wszystkich klientów UPC Polska, oferując wraz z modemem Connect Box najlepszej jakości WIFI na polskim rynku, potwierdzone niezależnym rankingiem speedtest. Przełożyło się to na wzrost liczby klientów superszybkiego internetu UPC do 1 139 700, co oznacza przyrost o 16 700 w stosunku do poprzedniego kwartału i aż 34 400 w porównaniu z poprzednim rokiem.

Wzmocnienie obsługi i satysfakcji klientów  
Jednocześnie, inwestowaliśmy w podnoszenie jakości obsługi klienta we wszystkich kanałach, uruchamiając dla nich dodatkowe możliwości kontaktu. Jednym z nich było rozwiązanie firmy CallPage, zwycięzcy IV edycji Think Big, które usprawnia i przyśpiesza kontakt klienta z UPC, odwiedzającego stronę internetową. Uruchomiliśmy także Społeczność UPC - platformę komunikacji i wymiany wiedzy prowadzoną przez klientów dla klientów. Wszystkie starania o zwiększenie satysfakcji klientów zostały docenione, dzięki czemu otrzymaliśmy nagrodę Gwiazdę Jakości Obsługi, a także znaleźliśmy się na pierwszym miejscu pod względem satysfakcji klientów w badaniu porównania konkurencji GemSeek, osiągając rekordowy wzrosty satysfakcji klientów (NPS relacyjny).
Przyśpieszenie oferty i rozwoju B2B  
Propozycji dla klientów indywidualnych towarzyszyło również wzmocnienie oferty dla klientów biznesowych w sektorach SoHo i SME. W biznesowych pakietach UPC klienci otrzymują dostęp do ultraszybkiego internetu opartego na światłowodzie o prędkości do 600 Mb/s, bez okresu zobowiązania, a także najwyższej jakości Wi-Fi, bogatej oferty kanałów telewizyjnych oraz Multilinii bez limitu, obejmującej bezpłatne połączenia do wszystkich sieci na numery stacjonarne i komórkowe. Do każdego zamówienia UPC dołącza gwarancję jakości usług, czyli zobowiązanie określające gwarantowany czas dostępności usług i naprawy ewentualnej awarii (SLA).
Dalsze inwestycje w rozwój sieci i poszerzanie zasięgu Happy Home 
Dzięki inwestycjom, w całym roku 2017 rozszerzyliśmy zasięg usług UPC, powiększając zasięg nasze nowoczesnej sieci o koleje 202 000 mieszkań, z czego aż 93 tys. w samym czwartym kwartale. Dzięki temu zasięg sieci przekroczył 3,3 miliony mieszkań. To kontynuacja wieloletnich inwestycji Liberty Global i UPC w Polsce, które w ramach programu budowy GIGAsieci przyszłości zainwestowały w latach 2013-2017 blisko 1 mld euro. Dzięki temu w ciągu ostatnich czterech lat dostęp do  GIGAsieci, opartej na światłowodowej technologii,  powiększył się o 516 tysięcy domostw, a inwestycje te - jak wynika z raportu firmy konsultingowego Oxera – przełożyły się też na około 2,5 mld zł dodatkowych korzyści ekonomicznych i społecznych, będących efektem rozwoju dostępu do ultraszybkiego internetu.

* RGU – Revenue Generating Unit, czyli liczba sprzedanych usług 

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

UPC Polska w 2017.jpg

grafika | 927 KB

Pobierz

NOWY CEO UPC POLSKA

Robert Redeleanu obejmie od 1 kwietnia 2018 roku stanowisko CEO UPC Polska. Dotychczas pełnił funkcję CEO UPC na Węgrzech i w Rumunii, gdzie rozwijał pozycję rynkową UPC, promując innowacyjność i realizując zintegrowaną strategię działań zorientowanych na potrzeby klienta. Robert Redeleanu zastąpi na tym stanowisku Fransa-Willema de Kloet, który odchodzi z firmy z końcem marca br.