Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną
Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge zmienia branżę medyczną

Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.

Podczas UPC Digital Imagination Challenge poszukiwano rozwiązań technologicznych, odpowiadających na największe społeczne wyzwania. Dla  UPC, dostawcy zaawansowanych usług internetowych oraz firmy, która  posiada globalne know-how, zwrócenie się w stronę innowatorów społecznych było naturalnym kierunkiem. Wynikało z przekonania, że w dzisiejszym świecie, przy nieograniczonym dostępie do internetu, każdy może stworzyć kreatywne rozwiązanie, które ma potencjał przyczynić się do poprawy jakości życia społeczeństwa.

Spośród wszystkich zgłoszeń nadesłanych w trzech kategoriach konkursowych: monitorowanie stanu zdrowia, wybór ścieżki kariery oraz smart living, UPC wybrało 6 najlepszych. Ich autorzy zaprezentowali swoje rozwiązania na gali programu.

Finałową scenę Digital Imagination Challenge podbił Tomasz Mikosz, jeden z twórców FindAir.  To właśnie ten krakowski startup, który wymyślił i stworzył aplikację  oraz nakładkę na inhalator dla astmatyków, wygrał cały program i otrzymał 40 tys. złotych od UPC na dalszy rozwój produktu oraz mentoring w zakresie rozwoju biznesu.
FindAir One1.png
O FindAir i ich udziale w UPC Digital Imagination Challenge pisze Paweł Walewski w artykule „Zdrowa Kontrola” w Polityce, nr 23. Z materiału dowiadujemy się, że branża medyczna jest dziś najbardziej innowacyjną dziedziną technologii.  Za większością rozwiązań do monitorowania stanu zdrowia stoją młodzi  ludzie, tworzący inteligentne aplikacje. Dzięki danym uzyskiwanym z  takich aplikacji, lekarze mogą przeanalizować stan zdrowia pacjentów  przed wizytą, a pacjenci są bardziej zaangażowani w kontrolę objawów i  przebieg kuracji.
Aplikacje, które leczą | Zdrowa kontrola - Polityka.pl

Aplikacje, które leczą | Zdrowa kontrola - Polityka.pl

Czytaj więcej

Aplikacja FindAir analizuje wszystkie okoliczności (np. czynniki pogodowe i alergeny w otoczeniu), w których konieczne jest zażycie leku rozszerzającego oskrzela. Na podstawie tych danych, przewiduje kolejne ataki astmy, dając wskazówki, co jest ich prawdopodobną przyczyną oraz jak ich unikać w przyszłości. Jesienią w sprzedaży znajdzie się również nakładka na inhalator FindAir One, zdalnie łączona ze smartfonem. Urządzenie poinformuje chorego, że nie zabrał ze sobą inhalatora po oddaleniu się od niego o ok. 100 metrów.

Rozwiązanie stworzone przez zwycięzców UPC Digital Imagination Challenge już odniosło sukces – korzysta z niego 4 tys. pacjentów. Potencjał technologii i apetyt jej twórców jest jednak znacznie większy.

Chcielibyśmy wejść z naszym produktem na rynki zagraniczne, przynajmniej w Europie.

Tomasz Mikosz, twórca Findair

Wsparcie dużych partnerów jest innowatorom społecznym bardzo potrzebne. Laureaci UPC Digital Imagination Challenge mają szansę znacznie skrócić czas potrzebny zwykle na rozwój produktu, dzięki nagrodom pieniężnym i pomocy profesjonalistów. Pula nagród pieniężnych w programie wyniosła 70 tys. złotych. UPC, poza FindAir, nagrodziło również rozwiązania Nexbio i AudioMovie.
Powiązane artykuły
Internet gigabitowych prędkości umożliwi rozwój nowych obszarów rozrywki cyfrowej - infuture hatalska foresight institute i UPC Polska prezentują raport “Giga Entertainment. Przyszłość rozrywki w dobie gigabitowego internetu, AI, IoT oraz MEC”

Niezawodny internet gigabitowych prędkości, umożliwiający oferowanie usług wymagających szybkiego połączenia z siecią, a także rozwój nowych technologii takich jak VR, AR i AI staną się napędem dla rozwoju rozrywki cyfrowej. Dzięki nim doświadczenia użytkowników zostaną przeniesione na jeszcze wyższy poziom, m.in. dzięki pogłębieniu personalizacji i partycypacji. Według raportu “Giga Entertainment. Przyszłość rozrywki w dobie gigabitowego internetu, AI, IoT oraz MEC” opracowanego na zlecenie UPC Polska przez infuture hatalska foresight institute, cyfrowa rozrywka obejmie kolejne obszary naszego życia takie jak opieka zdrowotna, edukacja czy turystyka. Raport podsumowuje aktualne trendy i stanowi analizę wyników badania polskich internautów[1]. Aż 57% z nich oczekuje, że rozwój sieci gigabitowych spowoduje głębokie zmiany w rozrywce cyfrowej: nie tylko pod względem jakości czy sposobów korzystania, ale także w odniesieniu do nowych obszarów i form, których będziemy doświadczać dzięki digitalizacji i szybkiemu internetowi.
UPC przenosi prędkość polskiego internetu na jeszcze wyższy poziom i otwiera erę gigabitową, oferując jako pierwszy ogólnopolski operator internet o prędkości 1 Gb/s

UPC Polska jako pierwszy ogólnopolski operator oferuje konsumentom światłowodowy internet o prędkości 1Gb/s. Oferta będzie dostępna dla klientów w Warszawie, a już od jutra możliwe będzie zamówienie nowej usługi w przedsprzedaży. Warszawa będzie pierwszym Giga Miastem w Polsce i drugim w europejskiej sieci Liberty Global, obok niemieckiego Bochum, które skorzysta z wdrożenia tego standardu. Gigabitowe sieć i technologia jeszcze bardziej pomogą klientom UPC w pełni korzystać ze zdobyczy ery cyfrowej. Firma będzie stopniowo ogłaszać dostępność giga prędkości w innych lokalizacjach.
10 tys. dolarów do wygrania w programie Adaptive Power Challenge, organizowanym przez Liberty Global. Zgłoszenia jeszcze do 29 czerwca

Liberty Global w Adaptive Power Challenge zaprasza do zgłaszania rozwiązań, które odpowiadają na największe wyzwania energetyczne branży kablowej i dostawców usług szerokopasmowych. Program dedykowany jest przedsiębiorstwom, startupom, naukowcom i studentom. Zwycięzcy w
UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów

Warszawa, 14.05.2018 r.: Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.