Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

Opublikowany

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.

Główne wydarzenia II kwartału:

  • Wzmocnienie pozycji rynkowej dzięki wzrostowi łącznej liczby usług o 37 000 rok do roku oraz wzrostowi użytkowników Connect Boxa do ponad 42 proc. klientów internetu i platformy Horizon do ponad 56 proc. klientów telewizji cyfrowej.
  • Podniesienie satysfakcji klientów poprzez kolejne przyśpieszenie internetu dla obecnych klientów, dzięki czemu średnia prędkość oferowana użytkownikom wzrosła do blisko 150 Mb/s ze 100 Mb/s w ciągu zaledwie półrocza.
  • Przyśpieszenie wzrostu B2B dzięki nowej ofercie oraz nowej identyfikacji wizualnej.
  • Kontynuacja rozwoju naszej sieci światłowodowej – blisko 150 tys. nowych gospodarstw w jej zasięgu w ciągu roku, co oznacza wzrost do ponad 3,4 miliona mieszkań w zasięgu światłowodowej sieci UPC.
Grafika RR_Q2_1.jpg

Na koniec II kw. 2018, 1 430 200 klientów UPC Polska korzystało z 2 994 500 usług (RGU):

Wyniki qr.jpg

Ponadprzeciętne przyśpieszenie internetu napędza wzrost i satysfakcję klientów

W II kw. 2018 r. inwestowaliśmy w rozwój oferty dostępu do internetu, podnosząc satysfakcję naszych klientów. Obok wprowadzenia nowych produktów, takich jak Wi-Fi Boostery (urządzenia zwiększające zasięg Wi-Fi w dużym mieszkaniu i domu) kontynuowaliśmy program podnoszenia prędkości internetu naszym klientom, przenosząc kolejną ich grupę do grona użytkowników 250 Mb/s.

Dzięki temu, tylko w ciągu ostatniego półrocza, średnia prędkość oferowana klientom wzrosła do prawie 150 Mb/s ze 100 Mb/s, a w ciągu dwóch ostatnich lat – blisko dwukrotnie. W efekcie, liczba użytkowników korzystających z prędkości przekraczającej 100 Mb/s przekracza już 66 proc. (11pp. więcej w porównaniu z końcem 2017 roku). Wraz z tym wzrostem, znacząco zwiększyła się też liczba użytkowników modemu Connect Box, która na koniec II kwartału przekroczyła 500 000, co oznacza jej podwojenie w ciągu roku. W II kw. 2018 r. liczba użytkowników internetu UPC wzrosła do 1 147 800, co daje 2 800 więcej aniżeli w I kw. i 30 300 więcej rok do roku.

W II kwartale rozwijaliśmy też ofertę  telewizyjnej rozrywki, wprowadzając nowe kanały takie jak Epic Drama czy BBC CBeebies i udostępniając usługę Horizon Go w całej Unii Europejskiej. Dzięki lepszej ofercie, liczba użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła o 2 400, osiągając poziom 1 029 300, co jednocześnie daje wzrost rok do roku na poziomie 15 400. Liczba użytkowników platformy Horizon wzrosła do prawie 580 000, co stanowi 56% bazy klientów telewizji cyfrowej. Baza subskrybentów usług telefonicznych wzrosła o 8 900 rok do roku, do poziomu 636 800.

Jeszcze lepsze pozycjonowanie B2B dzięki nowej ofercie oraz nowej identyfikacji wizualnej

UPC Biznes wprowadziło nową identyfikację wizualną, wspartą kampanią „Otwórz się na sukces”, a także nową ofertę dedykowaną segmentowi SoHo, podzieloną na trzy główne grupy: Start, Smart i Pro, aby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby przedsiębiorców prowadzących domowe lub małe biura. W II kw. 2018 UPC kontynuowało również wsparcie dla przedsiębiorców z finałem 5. edycji programu Think Big „Let’s Cinnect to Grow”, który miał miejsce w maju. Zwycięzcą została firma Vintom - twórcą rozwiązania  służącego do generowania spersonalizowanych materiałów wideo.

Kontynuacja rozwoju naszej sieci światłowodowej 

W ciągu II kw. 2018 objęliśmy zasięgiem światłowodowej sieci UPC i oferty Happy Home kolejne ponad 31 000 nowych domów (145 700 rok do roku), dając tym dostęp do najlepszych rozwiązań w zakresie Internetu i telewizyjnej rozrywki 3,4 milionom gospodarstw domowych, a także jeszcze bardziej przyczyniając się do rozwoju gospodarki cyfrowej i konkurencyjności kraju.

* RGU – Revenue Generating Unit, czyli liczba sprzedanych usług

Q2_2018new_PL_pn_final_zmiany_mm.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Horizon GO od UPC Polska dostępny także w krajach UE

temu

Od kwietnia, użytkownicy aplikacji Horizon GO oferowanej przez UPC Polska, największego w Polsce dostawcy usług cyfrowych, zyska dostęp do niemal 100 polskich kanałów telewizyjnych oraz tysięcy filmów i seriali na żądanie w całej Unii Europejskiej. Treści wideo dostępne są online, zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i laptopach, tabletach czy smartfonach. To udogodnienie dla klientów, którzy podczas pobytu za granicą chcą swobodnie korzystać z cyfrowej rozrywki.  
NOWY CEO UPC POLSKA

temu

Robert Redeleanu obejmie od 1 kwietnia 2018 roku stanowisko CEO UPC Polska. Dotychczas pełnił funkcję CEO UPC na Węgrzech i w Rumunii, gdzie rozwijał pozycję rynkową UPC, promując innowacyjność i realizując zintegrowaną strategię działań zorientowanych na potrzeby klienta. Robert Redeleanu zastąpi na tym stanowisku Fransa-Willema de Kloet, który odchodzi z firmy z końcem marca br.
Bogatsza oferta dla klienta, jeszcze szybszy internet oraz inwestycje w sieć światłowodową

temu

Warszawa, 8. maja 2018: Dzięki usłudze stałego dostępu do telewizyjnej rozrywki na platformie Horizon, jeszcze wyższej prędkości Internetu oraz rozbudowie sieci światłowodowej w pierwszym kwartale 2018 roku UPC Polska wzmocniła swoją pozycję lidera rynku. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 33 800 rok do roku, osiągając poziom 2 989 300.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.