Wzrost liczby klientów i poprawa wyników w trzecim kwartale dzięki nowej ofercie gigabitowej i kolejnemu przyspieszeniu internetu
Wzrost liczby klientów i poprawa wyników w trzecim kwartale dzięki nowej ofercie gigabitowej i kolejnemu przyspieszeniu internetu

Wzrost liczby klientów i poprawa wyników w trzecim kwartale dzięki nowej ofercie gigabitowej i kolejnemu przyspieszeniu internetu

Wprowadzenie prędkości gigabitowej wraz z nowymi ofertami dla klientów indywidualnych i biznesowych przyczyniło się do wzrostu liczby klientów oraz poprawy wyników UPC w obu segmentach w III kwartale 2018 roku. Całkowita liczba usług (RGUs) wzrosła o 15 700 w porównaniu z poprzednim kwartałem, przekraczając poziom 3 milionów i zwiększając konkurencyjność UPC na polskim rynku.

Główne wydarzenia III kwartału

  • Wprowadzenie przełomowej prędkości gigabitowej oraz nowej oferty internetowej: 150Mb/s, 300 Mb/s, 500 Mb/s oraz 1Gb/s
  • Poprawa wyników, w tym wzrost liczby klientów o 4500 rok do roku oraz wzrost liczby usług o 51 900 rok do roku do poziomu 3 010 200
  • Podniesienie średniej prędkości internetu UPC do 180 Mb/s, dzięki wyjątkowemu programowi stałego zwiększania prędkości klientom
  • Odświeżenie oferty B2B skierowanej do małych i średnich firm poprzez wprowadzenie nowego portfolio prędkości, w tym 1 Gb/s
  • 22 400 nowych domów w zasięgu dzięki inwestycjom w rozwój naszej gigabitowej sieci obejmującej już 3 430 800 gospodarstw domowych

Nasze inwestycje w przełomową na rynku prędkość gigabitową dla firm i osób prywatnych oraz nowe portfolio usług cyfrowej rozrywki i internetu, w tym między innymi dostęp do kanałów Polsat Sport Premium, przyczyniły się do poprawy wyników UPC w ostatnim kwartale. Dodatkowo, dzięki nowej ofercie zdobyliśmy nowych klientów, oferując im dostęp do innowacyjnej rozrywki na wielu ekranach, a także najlepszej jakości internet. Z pełnym zaangażowaniem zwiększamy skalę działalności, aby stale proponować klientom jak najwyższą jakość oraz poszerzać zasięg naszej sieci gigabitowej poza 3,4 milionów gospodarstw domowych, do których docieramy już dziś, a także zwiększać liczbę miejsc, w których możemy zaoferować prędkość gigabitową.

Robert Redeleanu, CEO UPC Polska

Q3_2018_PL_pion V5.jpg

Więcej klientów korzystających z usług cyfrowych

Rozszerzona oferta oraz najlepiej oceniany poziom usług przyczyniły się do wzrostu liczby klientów o 4500 rok do roku. Ponadto, liczba użytkowników usług internetowych UPC wyniosła 1 153 500, co oznacza wzrost o 5700 w porównaniu do poprzedniego kwartału oraz o 30 500 rok do roku. Liczba użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła w ciągu kwartału o 3800, do 1 033 100, co oznacza o 16 600 więcej niż przed rokiem. Liczba użytkowników platformy Horizon sięgnęła niemal 610 000, co stanowi 59% bazy użytkowników telewizji cyfrowej. Liczba użytkowników usług telefonicznych wzrosła o 17 400 rok do roku.

Wprowadzenie prędkości gigabitowej oraz dalsze podnoszenie prędkości dla naszych klientów

W III kwartale 2018, dzięki wieloletnim i wielomiliardowym inwestycjom, jako pierwszy ogólnopolski operator wprowadziliśmy w Warszawie gigabitową prędkość internetu. Ponadto, zaproponowaliśmy nowe portfolio z 3 różnymi prędkościami: 150Mb/s, 300Mb/s oraz 500Mb/s. Dodatkowo, poprawiliśmy jakość domowego Wi-Fi dzięki innowacyjnemu modemowi Giga Connect Box dedykowanemu prędkości 1 Gb/s. Jednocześnie ponownie poprawiliśmy doświadczenia użytkowników korzystających z naszych usług internetowych poprzez wprowadzanie nowych produktów, takich jak Internet Boostery, a także kolejne przyspieszenie internetu do 150Mb/s dla 300 000 klientów, w rezultacie którego średnia prędkość z jakiej na koniec III kwartału korzystali nasi klienci osiągnęła 180 Mb/s. Liczba użytkowników modemu Connect Box przekroczyła 545 000, co stanowi 47% naszej bazy klientów korzystających z usługi internetowych.

Nowa odsłona naszej oferty rozrywki

Chcąc zapewnić naszym klientom dostęp do jak najlepszej rozrywki, zaproponowaliśmy kolejne propozycje sportowe – dzięki dodaniu do naszej oferty kanałów Polsat Sport Premium nasi klienci mają możliwość oglądania na żywo rozgrywek Ligi Mistrzów oraz Ligi Europy. Klienci UPC otrzymali też dostęp do pakietu telewizyjnego Start HD, wzbogaconego aż o 18 kanałów telewizyjnych, obecnych do tej pory jedynie w wyższych pakietach – Select i Max.

Jeszcze lepsza oferta dla klientów biznesowych dzięki prędkości gigabitowej

UPC Biznes odświeżyło ofertę Start Smart Pro dla małych i średnich przedsiębiorstw z segmentu SOHO. Nowa oferta obejmuje usługę internetu o prędkości 1 Gb/s, a także 600Mb/s, 400Mb/s oraz 200Mb/s. Nowe propozycje zostały przygotowane z myślą o klientach ceniących sobie elastyczność oraz wysoką jakość, zarówno usług, jak i obsługi klienta.
Powiązane artykuły
Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 37 000 rok do roku, osiągając poziom 2 994 500.
Liberty Global, właściciel UPC, zainwestował w Polsce ponad 400 milionów euro w rozwój internetu światłowodowego

Jak wynika z raportu firmy konsultingowej OXERA, inwestycje największego międzynarodowego dostawcy usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu przekładają się na korzyści dla milionów użytkowników, biznesu i polskiej gospodarki.
Liberty Global ogłosiło wyniki za II kwartał 2016 roku

UPC Polska zwiększa liczbę klientów usług cyfrowych i zapowiada znaczące inwestycje w rozwój infrastruktury
Frans-Willem de Kloet: Operatorzy sieci kablowych inwestują w innowacje

Operatorzy sieci kablowych dają klientom więcej wartości niż tradycyjni operatorzy i napędzają innowacyjność gospodarki – mówi Frans-Willem de Kloet w wywiadzie opublikowanym dziś w dodatku „Liderzy Innowacji” do „Dziennika Gazety Prawnej”. Prezes przypomniał, że branża od lat inwestuje w rozwój infrastruktury i dzięki temu może zagwarantować dostęp do innowacyjnych usług najwyższej jakości.
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.