W 2020 roku UPC przyśpieszyło wzrost we wszystkich kluczowych obszarach i przekroczyło próg 1,5 miliona klientów, zdobywając największą ich liczbę od 5 lat – 41 200. Dzięki stałemu wzrostowi lojalności klientów, liczba subskrypcji cyfrowych urosła o blisko 100 tysięcy, do 3 267 500, a aktywnych klientów usług mobilnych – siedmiokrotnie, do blisko 63 tysięcy. Przełożyło się to na 4% wzrost przychodów rok do roku.
Rok 2020 był dla UPC czasem najintensywniejszego wzrostu. Przekroczyliśmy granicę 1,5 miliona klientów, na nowo zdefiniowaliśmy wymiar cyfrowej rozrywki dzięki dekoderowi UPC 4K TV BOX, a także dotarliśmy z naszymi usługami na nowe obszary w ramach sieci POPC. Przede wszystkim jednak 2020 był rokiem zaufania, jakim obdarzyli nas klienci w czasie pandemii. Jestem dumny z tego, jak zespół UPC działa z troską o naszych klientów, społeczności i przedsiębiorców w tym trudnym czasie. Pokazaliśmy, że jesteśmy elastycznym i niezawodnym partnerem, dostarczającym internet i cyfrową rozrywkę oraz dającym z siebie wszystko, aby spełnić obietnice złożone klientom. W 2021 roku będziemy wprowadzać kolejne innowacje, uwalniając potencjał technologii cyfrowych, by dalej podnosić satysfakcję klientów, jako najbardziej polecana marka na rynku.
Robert Redeleanu, Prezes UPC Polska
Najważniejsze wydarzenia 2020 roku:
- Wzrost liczby klientów do 1 525 000, w tym o 21 500 w IV kwartale, który był dziesiątym kwartałem nieprzerwanego wzrostu z rzędu
- Rosnące zaufanie klientów, które przełożyło się na 99 900 nowych subskrypcji cyfrowych usług (RGUs), sięgając poziomu 3 267 500, i najniższy od 4 lat wskaźnik rezygnacji (churn)
- Rozwój bazy użytkowników internetu o 26 300 w IV kwartale oraz 60 100 rok do roku, do poziomu 1 289 700, a także dalszy przyrost użytkowników modemu Connect Box o 83 494 w ujęciu rok do roku
- Wzmocnienie pozycji lidera szerokopasmowego internetu, potwierdzone tytułem najszybszego ogólnopolskiego operatora według SpeedTest.pl, dzięki stałym inwestycjom w jakość sieci i podnoszenie średniej prędkości internetu, z której korzystają klienci, do poziomu 322 Mb/s, co oznacza potrojenie od 2017 roku
- Dalszy rozwój zasięgu gigabitowego internetu do ponad 80% gospodarstw domowych i 36 602 jego użytkowników na koniec 2020, trzykrotnie więcej niż w roku 2019
- Rosnąca liczba użytkowników telewizji cyfrowej, o 29 000 w IV kwartale i 71 200 rok do roku, do 1 334 800, wsparta wprowadzeniem dekodera UPC 4K TV BOX, wybranego już przez 41 tysięcy klientów, a także stałym rozwojem platformy Horizon
- Siedmiokrotny wzrost użytkowników usług mobilnych do liczby 62 700, w tym aż o 34 400 nowych użytkowników w IV kwartale
- Zwiększenie zasięgu sieci o 29 200 nowych gospodarstw domowych w IV kwartale oraz 87 400 w ciągu roku, do 3 635 200 domostw, ponad 266 000 gospodarstw domowych w zasięgu cyfrowych usług UPC na obszarach POPC
Na koniec 2020 roku 1 525 000 klientów UPC Polska korzystało z 3 267 500 usług cyfrowych:

UPC działa z troską podczas COVID-19
Ekspansja cyfrowych usług UPC w nowych lokalizacjach
Nowy wymiar telewizyjnej rozrywki dzięki UPC 4K TV BOX
Najszybszy internet i niezawodność sieci budują zaufanie klientów
UPC Biznes przyśpieszyło wzrost, wspierając klientów w pandemii
