Większa skala działalności UPC przełoży się na korzyści dla polskich klientów i dalsze inwestycje w rozwój
Dzięki tej transakcji znacznie zwiększy się skala naszej działalności w Polsce, gdzie już w tej chwili jesteśmy największym operatorem sieci kablowych. Transakcja ta wzmocni również nasze możliwości inwestowania w najnowocześniejsze produkty i usługi dla polskich konsumentów i firm, co pozwoli nam rozwijać się organicznie, wykorzystując to, że w zasięgu naszej sieci znajdzie się ponad cztery miliony gospodarstw domowych. Po sfinalizowaniu transakcji przystąpimy do modernizacji sieci Multimedia, aby klienci Multimedia mogli korzystać z super szybkiego Internetu UPC i naszej platformy telewizji następnej generacji – Horizon TV
Ta transakcja potwierdza nasze przywiązanie do polskiego rynku i pozwoli nam na zrównoważenie warunków konkurencji z dużo większymi podmiotami ogólnopolskimi, co będzie korzystne dla konsumentów oraz polskiej gospodarki. Znacznie większy potencjał obu podmiotów zwiększy nasze możliwości dalszych inwestycji i rozwoju innowacyjnych produktów, realizując nasz strategiczny cel jakim jest zwiększania satysfakcji klientów.

O UPC Polska
UPC Polska jest wiodącym operatorem sieci kablowej i dostawcą usług komunikacyjnych i rozrywki dla konsumentów i firm w całej Polsce. Na dzień 30 czerwca 2016, w zasięgu hybrydowej światłowodowo-koncentrycznej sieci UPC było 3,1 mln. gospodarstw domowych w ponad 150 miastach, włącznie z Warszawą, Krakowem i Katowicami. Pod koniec drugiego kwartału 2016 r. UPC Polska dostarczała 2,9 mln. usług do 1,4 mln. unikalnych klientów, w tym 1,2 mln. usług telewizyjnych, 1,1 mln. usług szerokopasmowego Internetu i 619 tys. usługi telefonii stacjonarnej. Spółka posiada w ofercie usługę Horizon TV – platformę telewizji następnej generacji, która na dzień 30 czerwca 2016 r. miała 165 tys. abonentów, a także zapewnia klientom dostęp do około 700 tys. punktów dostępu do sieci WiFi w ramach całej sieci. Ponadto UPC Polska oferuje szeroki zakres usług telewizyjnych, telefonicznych, dostępu do Internetu oraz przesyłu danych dla firm prowadzących działalność w obszarach objętych siecią usług Spółki
O Liberty Global
Liberty Global to największy na świecie międzynarodowy operator usług telewizji kablowej i szerokopasmowego Internetu, działający w ponad 30 krajach Europy, Ameryki Południowej i Karaibów. Liberty Global inwestuje w infrastrukturę, która pozwala klientom grupy w pełni korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań rewolucji cyfrowej. Skala działalności i zaangażowanie firmy w rozwój innowacji sprawia, że Liberty Global opracowuje najnowocześniejsze i cieszące się popularnością produkty dostarczane za pomocą sieci następnej generacji łączących 29 mln. naszych klientów korzystających z ponad 59 mln. usług telewizji, Internetu i telefonii. Ponadto Liberty Global obsługuje ponad 11 milionów abonentów usług mobilnych i oferuje usługi WiFi w siedmiu milionach punktów dostępowych.
Działalność Liberty Global prowadzona jest w formie dwóch spółek akcyjnych – Liberty Global Group (notowana na NASDAQ jako: LBTYA, LBTYB oraz LBTYK) obejmującej rynki europejskie oraz LiLAC Group (notowana na NASDAQ jako: LILA oraz LILAK, OTC Link: LILAB), w skład której wchodzą rynki Ameryki Południowej i Karaibów.
Liberty Global Group prowadzi działalność w 12 państwach europejskich pod markami: Virgin Media, Ziggo, Unitymedia, Telenet oraz UPC. LiLAC Group działa w ponad 20 krajach Ameryki Południowej i Karaibów pod markami: VTR, Flow, Liberty, Mas Movil i BTC. Ponadto LiLAC Group jest operatorem podmorskiej sieci światłowodowej w całym regionie docierającej do ponad 30 rynków.
Liberty Global:
Relacje Inwestorskie:
Oskar Nooij+1 303 220 4218
Christian Fangmann+49 221 8462 5151
John Rea+1 303 220 4238
Komunikacja korporacyjna:
Matt Beake+44 20 8483 6428
Rebecca Pike+44 20 8483 6216
[1] Przy kursie wymiany USD/PLN w wysokości 3,93 zł za dolara na dzień 17 października, 2016
[2]. EBITDA za cały 2015 r. w wysokości 366 mln. zł wyliczona jest na podstawie skonsolidowanych sprawozdań finansowych Multimedia Polska przygotowanych zgodnie z międzynarodowymi zasadami sprawozdawczości finansowej przyjętych przez UE („EU-MSSF”), skorygowanych o wyłączone spółki Multimedia Polska spoza sektora telekomunikacyjnego oraz szacowane koszty reorganizacji. Kalkulowana EBITDA nie uwzględnia niezapowiedzianych zdarzeń jednorazowych i nie związanych z bezpośrednią działalnością operacyjną Multimedia Polska .
[3] Usługi (RGUs), abonenci usług telefonii komórkowej oraz gospodarstwa w zasięgu sieci według danych Multimedia Polska na dzień 30 czerwca 2016. Zasady liczenia gospodarstw domowych stosowane przez Multimedia Polska mogą różnić się od tych przyjętych przez Liberty Global. Podobnie, dane statystyczne Multimedia Polska nie muszą wskazywać liczb, które będzie wykazywać Liberty Global w momencie, gdy w Multimedia Polska wprowadzone zostaną zasady liczenia obowiązujące w Liberty Global.