Oczekiwania klientów odnośnie rozwoju telewizji ciągle się zmieniają. Oferty operatorów też nie stoją w miejscu, ale czy na pewno nadążają za telewidzem? O preferencjach klientów, roli drugiego ekranu i przyszłości platform Smart TV mówi Monika Nowak-Toporowicz, Dyrektor ds. Technologii, UPC Polska w wywiadzie dla Spiderweb.pl. Jak zaznacza, liczba sprzedanych usług cyfrowych w UPC, z których korzystają klienci, ciągle rośnie. Ciągle jest duże zapotrzebowanie na telewizję linearną i szybko się to nie zmieni, a liczba jej użytkowników ciągle rośnie i w UPC Polska jest już bliska miliona.
Liczba kanałów, jaką dostarczamy klientowi, nie jest już tak kluczowa jak kiedyś. Coraz większe znaczenie ma natomiast jakość oferowanych treści, w tym przede wszystkim telewizji cyfrowej oraz treści na żądanie czy usług dodatkowych, takich jak np. telewizja mobilna Horizon Go, umożliwiająca korzystanie z telewizji na urządzeniach przenośnych w domu lub poza nim. My stawiamy na platformę Horizon. To wygoda, bo jest to dekoder zaawansowany technologicznie, łączący w sobie trzy usługi – telewizję, internet i telefon
- mówi Monika Nowak-Toporowicz.
MyPrime jest kolejnym przykładem, że nie siedzimy z założonymi rękami czekając na to, co pokaże rynek, ale wyznaczamy trendy. Chcemy sami zaoferować klientom coś więcej. I to się udało. MyPrime debiutował przed startem Netfliksa w Polsce. To ugruntowało pozycję tej biblioteki wśród klientów. „Ale wydaje mi się też, że będziemy się na tym rynku uzupełniać z Netfliksem, a może i współpracować. Tym bardziej, że postrzegamy Netfliksa raczej jako kanał premium, który można zaoferować klientom – w Wielkiej Brytanii Netflix jest partnerem naszej spółki siostry, Virgin Media. To nie zmienia faktu, że jednocześnie rozwijamy własną ofertę, by klient miał jak najszerszy wybór.
- mówi Monika Nowak-Toporowicz.