Warszawa, 22 czerwca br.: Dzielenie się pasją do innowacyjnych technologii i kreatywne wspieranie rozwoju dzieci to najważniejsze założenia przyświecające inicjatywie UPC Polska – największego w Polsce dostawcy Internetu, telewizji i usług telefonicznych, który startuje z programem UPC Future Makers. Jego główną ideą jest stworzenie najmłodszym możliwości zdobywania wiedzy i umiejętności, ważnych w dobie gospodarki cyfrowej i jednocześnie mających pozytywny wpływ na społeczeństwo. Pierwsze zajęcia z programowania, wspierane merytorycznie przez specjalistów z fundacji CoderDojo Polska odbędą się 29 czerwca podczas Cable Congress w Warszawie, flagowego spotkania europejskiego sektora kablowego.
Umiejętność programowania to niezwykle dynamicznie rozwijający się składnik nowoczesnej edukacji, którego rolę podkreślają liczne eventy propagujące wiedzę o informatyce oraz prawodawstwo krajów UE i USA, które wprowadzają zajęcia z kodowania do swoich programów edukacji. Zdecydowaliśmy się wejść w ten obszar, ponieważ dostarczanie zasobów i narzędzi niezbędnych do realizacji wizji społeczeństwa, które dotrzyma kroku dynamicznie rozwijającej się technologii należy realizować od jak najwcześniejszego wieku. Poprzez organizację warsztatów z programowania podczas Cable Congress chcemy przybliżyć dokonania najmłodszych uczestników zajęć CoderDojo specjalistom branży nowych technologii i zainaugurować nasze wsparcie dla tego typu inicjatyw.
– mówi Patrycja Gołos, wiceprezes ds. korporacyjnych w UPC/ Liberty Global CEE.
UPC Polska jest liderem cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Łączymy ludzi z cyfrowym światem, ułatwiając korzystanie z jego nieograniczonego potencjału oraz wyznaczamy nowe trendy na rynku, dzięki wdrażaniu najlepszych, światowych technologii. Na koniec pierwszego kwartału 2016 r. z usług UPC Polska korzystało 1 437 200 abonentów, w tym 970 000 z telewizji cyfrowej, 232 100 z telewizji analogowej, 1 064 900 z szerokopasmowego internetu i 605 000 z telefonii. W zasięgu najnowszej generacji szerokopasmowych sieci UPC w standardzie DOCSIS 3.0 znajduje się ponad 2,9 mln gospodarstw domowych, w ponad 150 miastach w Polsce. UPC Polska jest częścią Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.upc.pl
Liberty Global jest największym międzynarodowym operatorem telewizji kablowej, obecnym w 14 krajach. Liberty Global łączy ludzi z cyfrowym światem, umożliwiając im odkrywanie jego nieograniczonych możliwości. Usługi Libery Global, wyznaczająca rynkowe trendy, są świadczone dzięki sieciom nowej generacji oraz innowacyjnym platformom technologicznym, które łączą ponad 27 mln klientów, korzystających z 57 mln usług: telewizji, szerokopasmowego Internetu i telefonii (dane na 31 marca 2016 r.). Dodatkowo, na koniec marca 2016 r. roku Liberty Global obsługiwało 7 milionów klientów usług mobilnych oraz oferowało usługi WiFi w sześciu milionach miejsc dostępu.
Firmy Liberty Global działają w ramach dwóch Grup, notowanych na giełdzie: Liberty Global Group (NASDAQ: LBTYA, LBTYB i LBTYK), która przede wszystkim obejmuje działalność w Europie oraz LiLAC Group (Nasdaq: LILA i LILAK, OTC Link: LILAB), która obejmuje działalność w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach.
Marki konsumenckie, należące do Liberty Global to Virgin Media, Ziggo, Unitymedia, Telenet, UPC, VTR i Liberty. Działalność operacyjna obejmuje również Liberty Global Business Services oraz fundusz inwestycyjny Liberty Global Ventures. Więcej informacji na http://www.libertyglobal.com/.