Operatorzy sieci kablowych dają klientom więcej wartości niż tradycyjni operatorzy i napędzają innowacyjność gospodarki – mówi Frans-Willem de Kloet w wywiadzie opublikowanym dziś w dodatku „Liderzy Innowacji” do „Dziennika Gazety Prawnej”. Prezes przypomniał, że branża od lat inwestuje w rozwój infrastruktury i dzięki temu może zagwarantować dostęp do innowacyjnych usług najwyższej jakości.
„Branża kablowa od początku pozytywnie wyróżnia się na polskim rynku, a to jest klucz do bycia konkurencyjnym. Od początku istnienia w Polsce wolnego rynku korzystamy z niego w najlepszy sposób: inwestując, a tym samym napędzając konkurencję na rynku”, mówi w wywiadzie Frans-Willem de Kloet. Przypomina, że to branża kablowa wyznaczała trendy – w UPC szerokopasmowy internet wprowadzony został do oferty już w 2000 roku i od tego czasu stale podnoszona jest jego szybkość.
Z raportu PwC „Wpływ sektora Telewizji Kablowej na rozwój polskiej gospodarki” wynika jasno, że suma inwestycji wszystkich operatorów kablowych w latach 2008-2014 wyniosła 5,6 mld zł. Co roku operatorzy kablowi przeznaczają średnio 20 proc. przychodów na ten cel. Dzięki temu udział operatorów kablowych w całości stałych łącz w Polsce wynosi ponad 30 proc. i jest to poziom znacznie powyżej średniej europejskiej, wynoszącej ok. 18 proc. To operatorzy kablowi odgrywają kluczową rolę w realizacji Europejskiej Agendy Cyfrowej, a dostarczanie przez nich internetu przekłada się na 4-5-proc. wzrost PKB w Polsce.

UPC Polska inwestuje szczególnie dużo: sieć dociera już do niemal 3,2 mln gospodarstw domowych w Polsce, a tylko w zeszłym roku zasięg zwiększył się o kolejne 185 tys. nowych gospodarstw domowych. Niemniej inwestycje organiczne w budowanie sieci nie wystarczą. Potrzebne jest też konsolidowanie rynku. „My – pomimo że jesteśmy największym operatorem kablowym w Polsce – mamy w zasięgu 20 proc. polskich gospodarstw domowych, gdy Orange dociera w praktyce do wszystkich Polaków”, zaznacza Frans-Willem de Kloet.
Dlatego klika miesięcy temu UPC Polska podpisało przedwstępną umowę kupna spółki Multimedia Polska i czeka teraz na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Po konsolidacji zasięg wzrósłby do 30 proc., co pozwoli zwiększyć możliwości inwestowania w nowe produkty i usługi z korzyścią dla klientów oraz wzmocnić pozycję względem operatora zasiedziałego. „Konkurencja istnieje wtedy, gdy już na starcie wszyscy gracze mają równe prawa i równe szanse. Tylko wtedy klient ma prawdziwy wybór i może opowiedzieć się za lepszymi produktami i usługami. Dlatego konsolidacja rynku to przyszłość dla branży”, mówi w wywiadzie prezes UPC Polska.
Frans- Willem de Kloet przypomina, co już udało się zaoferować klientom UPC: ponad 100 kanałów telewizyjnych w jakości HD, Horizion Go, dzięki któremu w dowolnym miejscu i czasie można obejrzeć ulubione programy, modem Wi-Fi Connect Box z internetu, który pozwala cieszyć się z szybkiego internetu w całym domu oraz wdrażaną właśnie niezwykłą usługą Replay TV, która pozwala oglądać programy telewizyjne do siedmiu dni wstecz, w tym wracać do początku programu, który akurat włączyliśmy. „Wszystko to dzięki stawianiu na jakość i najnowocześniejszą sieć oraz na innowacyjne produkty, jak choćby platformę Horizon, z dekoderem, pozwalającym nagrywać do czterech różnych programów jednocześnie”, zapewnia prezes UPC Polska.