Finał pierwszej edycji konkursu UPC Digital Art już za nami!
Program skierowany jest do artystów, którzy tworzą sztukę nowych mediów, w tym min: ilustratorów, twórców animacji i muzyki. Główną motywacją UPC do stworzenia projektu UPC Digital Art było poszukiwanie możliwości do dzielenia się inspiracją jaką niesie współczesny świat nowych mediów. W sieci możemy tworzyć sztukę z ludźmi po drugiej stronie globu, możemy inspirować i poruszać miliony osób umożliwiając im doświadczanie sztuki niemal fizycznie niezależnie od miejsca, w którym się znajdują. Zadaniem uczestników było stworzyć 30-sekundową animację, z wykorzystaniem technik cyfrowych, która najlepiej interpretuje hasło #ToFajnieDziała. Prace oceniało grono ekspertów, którzy pełnili również rolę mentorów podczas konkursowych warsztatów.
W składzie jury znaleźli się kompozytor Radzimir ‚Jimek’ Dębski, ilustratorka Malwina Konopacka, redaktor naczelny F5 Konrad Jerin, wybitny polski plakacista i grafik Andrzej Pągowski, ekspert w zakresie animacji w studiu Platige Image Kamil Dąbkowski, Patrycja Gołos, dyrektor ds. korporacyjnych i polityki publicznej w UPC Polska i artysta nowych mediów Jakub Koźniewski, który pełnił również rolę kuratora cykli tekstów o współczesnej sztuce cyfrowej. W wyniku burzliwej dyskusji jurorów, podczas wieczoru finałowego, zostały wyłonione najlepsze prace. Główna nagroda w wysokości 20 tysięcy złotych, ufundowana przez UPC Polska oraz promocję zwycięskiej pracy na portalu Facebook, trafiła do:Masz_in – Szymon Kabala i Mateusz Marchwicki
Wyróżnienie: premiera i promocja animacji na kanale Sundance Channel Polska, wsparcie animacyjne studia Platige Image Bartłomiej Szlachcic
Przegląd polskiej sceny digital oraz szczegóły nt. konkursu są dostępne na www.fpiec.pl/feed/upc Organizator: UPC Polska Partner kreatywny: F5 – Trendy Rynku i Kultury Partnerzy: Facebook, Platige Image, Sundance Channel Laureatom serdecznie gratulujemy – a poniżej możecie zobaczyć wideo- oraz fotorelację z gali finałowej.