Coraz częściej młodzi ludzie robią użytek z możliwości, jakie daje internet i projektują rozwiązania dla wyzwań współczesnego świata. Innowatorzy społeczni mają szansę zaistnieć i zyskać finansowanie swoich projektów dzięki dużemu partnerowi. Nieczęsto jednak korporacje wspierają inicjatywy społeczne. Inaczej było w UPC Digital Imagination Challenge. Mimo, że program organizowała globalna firma, uczestnicy mierzyli się z wyzwaniami rzeczywistości, w której żyje każdy z nas. Zwycięzca programu – FindAir, już jesienią tego roku wprowadzi na rynek swoje inteligentne urządzenie dla astmatyków, które pozwoli im jeszcze lepiej kontrolować swoją chorobę.
Spośród wszystkich zgłoszeń nadesłanych w trzech kategoriach konkursowych: monitorowanie stanu zdrowia, wybór ścieżki kariery oraz smart living, UPC wybrało 6 najlepszych. Ich autorzy zaprezentowali swoje rozwiązania na gali programu.
Finałową scenę Digital Imagination Challenge podbił Tomasz Mikosz, jeden z twórców FindAir. To właśnie ten krakowski startup, który wymyślił i stworzył aplikację oraz nakładkę na inhalator dla astmatyków, wygrał cały program i otrzymał 40 tys. złotych od UPC na dalszy rozwój produktu oraz mentoring w zakresie rozwoju biznesu.

Rozwiązanie stworzone przez zwycięzców UPC Digital Imagination Challenge już odniosło sukces – korzysta z niego 4 tys. pacjentów. Potencjał technologii i apetyt jej twórców jest jednak znacznie większy.
Chcielibyśmy wejść z naszym produktem na rynki zagraniczne, przynajmniej w Europie.
Tomasz Mikosz, twórca Findair