Według danych GUS, aż 95,5% firm posiada dostęp do internetu. Dla wielu biznesów, stały dostęp sieci to podstawa prowadzenia działalności i bez niego funkcjonowanie firmy jest praktycznie niemożliwe. Duże przedsiębiorstwa zabezpieczają się przed przerwami w dostępie do internetu wykorzystując łącza redundantne od kilku operatorów lub korzystają z różnych technologii dostępowych. A co w przypadku małych firm? Jak mali przedsiębiorcy mogą zapewnić sobie ciągłość prowadzenia działalności?
Krytyczne zasoby firmowej sieci (serwery, komputery PC), warto zabezpieczyć przed przerwami w dostawie prądu za pomocą urządzeń UPS (Uninterruptible Power Supply), które działają na zasadzie zasilania zapasowego i przez kilka do kilkunastu minut mogą podtrzymać działanie podłączonych do nich urządzeń. Zasilacze awaryjne UPS zaczynają działać automatycznie, natychmiast w momencie wykrycia braku zasilania w sieci elektrycznej. Tych kilka dodatkowych minut działania komputera lub serwera, pozwoli na spokojne zapisanie otwartych projektów, wysłanie krytycznych dokumentów i zminimalizuje ryzyko utraty danych.
Czy można zabezpieczyć się przed przerwami w dostępie do internetu w małej firmie? Tak! I to nawet w przypadku gdy np. sąsiad przewierci kabel lub podczas remontu ulicy koparka uszkodzi łącza. To właśnie dla małych i średnich firm, UPC Biznes oferuje usługę Internet Backup. Jest ona niezwykle przydatna dla każdego, kto posiada firmę, biuro, kawiarnię lub inny lokal usługowy i zależy mu na stałym i nieprzerwanym dostępie do internetu niezależnie od pory dnia. Jak to działa? W sytuacji gdy modem kablowy UPC wykryje utratę sygnału w kablu koncentrycznym, po kilku chwilach automatycznie przełączy dostęp do Internetu na sieć mobilną LTE. Po przywróceniu sygnału na łączu podstawowym, modem przełącza się z powrotem na łącze główne.
Dodatkowym rozwiązaniem wspierającym ciągłość prowadzenia działalności, które do niedawna zarezerwowane było wyłącznie dla największych przedsiębiorstw, jest gwarancja jakości usług SLA (Service Level Agreement). W ofercie UPC Biznes usługa ta dostępna jest także dla małych i średnich firm. SLA to pisemna gwarancja jakości usług określająca czas reakcji na Twoje zgłoszenie i usunięcie awarii. Dzięki niej masz pewność, że zgłoszone przez Ciebie nieprawidłowości w działaniu sieci usunięte zostaną w z góry określonym czasie, a w razie jego przekroczenia, otrzymasz stosowną rekompensatę.
Zgodnie z wynikami Barometru Ryzyk Allianz 2019 przerwy w działalności są wskazywane przez firmy jako największe niebezpieczeństwo dla ich funkcjonowania. Na drugim miejscu znajdują się incydenty cybernetyczne, czyli zagrożenia wynikające z zainfekowania urządzeń służących do prowadzenia działalności przez wirusy, trojany, spowolnienie powodowane spamem lub wręcz wyłudzenia finansowe poprzez fałszowanie faktur albo linków kierujących do płatności. Ryzyko jest niemałe, gdyż w Polsce średnio 700 razy na godzinę podejmowane są próby cyberataków. Tylko w ostatnim roku zliczono ich aż 6 milionów. Warszawa, Poznań i Kraków są najczęściej atakowanymi przez hakerów miastami. W celu zabezpieczenia komputerów, laptopów, smartfonów, tabletów a nawet smartwatchy, z których na co dzień korzystają firmy, w ofercie UPC Biznes znalazł się też Pakiet Bezpieczeństwa dla firm obejmujący: antywirusa wyposażonego w funkcję kontroli aplikacji, spamu, bezpieczną przeglądarkę i ochronę płatności on line. Pakiet obejmuje do 25 licencji, które dodatkowo można przenosić pomiędzy urządzeniami według bieżących potrzeb firmy lub podzielić się nimi z członkami rodziny.
Usługi Internet Backup, SLA oraz Pakiet Bezpieczeństwa wchodzą w skład Pakietu Bezpieczna Firma od UPC Biznes i oferowane są wraz z superszybkim Internetem dla Firm. To wszystko w połączeniu z dedykowaną infolinią dla klientów biznesowych (w tym również małych firm) pozwala na nieprzerwane i bezpieczne korzystanie z internetu, umożliwiając utrzymanie ciągłości pracy firmy, nawet w przypadku niespodziewanych przerw w dostępie do sieci.